Gyártók Hét újdonsággal akarja növelni piaci részesedését a Volkswagen

Hét újdonsággal akarja növelni piaci részesedését a Volkswagen

Beck András | 2020.01.29 16:11

Hét újdonsággal akarja növelni piaci részesedését a Volkswagen

Idénre 150 ezres teljes piacot vár a márka itthon. A Volkswagen a saját az eladásit 11 250 darabra akarja növelni, ez 7,5 százalékos piacrésznek felelhet meg.

Hirdetés

A Volkswagen a hazai piacon az első negyedévben a nyolcas Golfot, a másodikban a T-Roc Cabrioletet, a harmadikban az ID.3-at, a ráncfelvarrott Arteon Shootingbreak és Tiguan modelleket, a negyedikben pedig a Touareg R és a nyolcas Golf Variant modelleket mutatja be. Az új Golf előértékesítése két hét múlva kezdődik, márciusban érkeznek az első darabok a márkakereskedésekbe az autóból. Az ID.3 kiszállításai nyáron kezdődhetnek. Jelenleg csaknem tízezer fejlesztőmérnök dolgozik még az alapszoftveren. Egyes hírek szerint az ID.3 programja százmillió sorból áll.

A 2019-es 157 906 darabos piacon 10 897 Volkswagen kelt el, ami 6,9 százalékos piaci részesedésnek felelt meg. Idénre 150 ezres piacot várnak, ám az eladásiakat 11 250 darabra akarjak növelni, ami 7,5 százalékos piacrésznek felelhet meg.

TSI-hiány

"Magyarországon tavaly összességében kettős évet zárt a Volkswagen. Több mint ezren vettek hétüléses autót fél év alatt. Az ID.3 előfoglalási időszakában a 80 darab autóra 7 óra alatt befizették a szükséges pénzt. Ez 320 ezer forint volt. Az első félévben azonban kevesebb benzinmotort kapott Magyarország, év végére megoldódott ez a probléma. Emiatt hosszú szállítási idők alakultak ki. Most 3-4 hónap alatt minden gyári megrendelést tudunk teljesíteni" – mondta Dalnoki Balázs, a Porsche Hungaria Volkswagen márkaigazgatója az évindító sajtótájékoztatón.

Ázsiai gyengélkedés

Globálisan 2016 óta minden évben növekedtek a Volkswagen eladásai, 2016-ban míg 10,4 millió, míg tavaly 10,97 millió autót adtak el. "Ha a kínai piacon nem lettek volna problémák, akkor a 11 milliós határt is átléptük volna" – tette hozzá Dalnoki Balázs.

Nyugat-Európában 4,6 százalékkal 3,75 millió autóra bővültek a Volkswagen eladások, a közép-kelet-európai régió is bővült. A 806 ezres eredmény éves alapon 1,1 százalékos plusznak számít. A globális adat egyébként 1,3 százalékos növekedésnek felel meg. Észak-Amerikában és Ázsiában viszont 0,5, illetve 0,4 százalékkal mérséklődtek a VW-eladások 2019-ben.

Kisautók jövője

A technológiai átalakulások miatt a márkakereskedőknek sokat kell fektetniük a jövő megoldásaiba. A hazai márkakereskedő hálózat azonban elég erős ehhez az átalakuláshoz a márkaigazgató szerint.

"A szigorúbb WLTP-szabvány miatt várhatóan nem vár fényes jövő a kisautókra. A Polo szegmense is veszélyeztetett, a sok kötelezően beépítendő technológia miatt majdnem annyiba kerül majd a jövőben, mint egy kompakt autó" – húzta alá Dalnoki Balázs. A 2020 végén aktuálissá váló WLTP3 egyébként idén decemberben okozhat majd problémákat az autókereskedelemben, hiszen minden autó kibocsátását újra kell majd mérni.

A Volkswagen hosszú távú célja egyébként az, hogy imázsban és árban a tömegmárkák felett, de a prémium márkák alatt helyezkedjen el úgy, hogy közben a gyártott mennyiség a tömegmárkák szintjén helyezkedik el.

Kiemelt Partnereink