Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hét év haladékot kapott a Ford német üzeme
Óriási meglepetés a saarlouis-i Fordnál: az autógyártó mégsem zárja be az üzemet 2025 júliusában, hanem legalább 2032 végéig tovább fogja üzemeltetni – igaz, jóval kevesebb dolgozóval, mint amennyit most foglalkoztat a gyár.
Egy saarlouis-i üzemi értekezleten Markus Thal, az üzemi tanács vezetője bejelentette a pozitív hírt: a Ford 2025 után is folytatja a termelést a saarlouis-i telephelyen, és a most megkötött megállapodással 1000 munkahelyet biztosított Saarlouisban 2032. december 31-éig.
A saarlouis-i gyár jelenleg körülbelül 4500 alkalmazottat foglalkoztat, azaz bár a Ford végül adott hét év haladékot az üzemnek, jelentős elbocsátások várhatóak a következő években.
„Ez csak kölcsönös szolidaritásunknak köszönhetően volt lehetséges” - magyarázta Thal az összes alkalmazottnak elküldött üzenetében. „A megállapodás egy „köztes lépés” az üzem teljes jövőjére vonatkozó koncepció kidolgozásában” – tette hozzá.
Nem biztos, hogy a Ford marad a munkáltató
A Ford szóvivője megerősítette a megállapodás tényét, ugyanakkor kiemelte, hogy 2025 után nem gyártanak több Ford járművet Saarlouis-ban. A prioritás továbbra is a befektetők vonzása, de ha senki nem akarja tovább üzemeltetni a gyárat, akkor életbe lép az üzemi tanáccsal kötött megállapodás.
A megállapodás a „Saarlouis 1” címet viseli, amiből arra lehet következtetni, hogy további döntéseket terveznek a gyárral kapcsolatban. Eddig az volt a terv, hogy 2025 nyarára bezárják az üzemet, amikor a jelenlegi Focus gyártása véget ér.
A befektetők elsőbbséget élveznek terveikben
A mostani szerződésben szerepel egy szakasz a folyamatban lévő befektetők kereséséről is: ha egy vagy több befektető érdeklődik az üzem egyes területei iránt, ezek a befektetők elsőbbséget élveznek projektjeik megvalósítása során. A munkahely biztonságáért cserébe a dolgozók azt is elfogadták, hogy csökkentik az üzem kapacitását. A napi 860 egység/nap építési arány helyett a napi arány 600 egységre csökken április 1-től.
Az idénre tervezett 117 ezer Focus éves kapacitás azonban megmarad. Az autók továbbra is két műszakban készülnek, de a jövőben már csak 300 jármű műszakonként – írja az Automobilwoche.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!