Gyártók Házon belül gyártaná hajtásláncait a Mercedes-Benz

Házon belül gyártaná hajtásláncait a Mercedes-Benz

autopro.hu/D.Á. | 2022.01.12 13:17

Házon belül gyártaná hajtásláncait a Mercedes-Benz

Fotó: Mercedes me media

Saját kézbe venné új platformjához tartozó, elektromos hajtásrendszerei gyártását a Mercedes-Benz 2024-től. Ez a törekvés egy azok közül, amelyeket a vertikális integráció jelentős növeléséért fog folytatni a gyártó – nagyratörő akkumulátorcella-gyártási törekvései felé is halad a Mercedes.

Hirdetés

A Daimler fejlesztési vezetője, Markus Schäfer elmondta, az új MMA és MB.EA jelű elektromosautó-architektúráik hajtásláncait teljes egészében házon belül fogja gyártani a Mercedes 2024-től. Az első, Yasától származó axiális fluxusú villanymotorokat tartalmazó, nagyobb teljesítményű hajtáscsomagot Berlinben; a kisebb autókba szánt, Mercedes fejlesztésű motorokkal ellátott második verziót pedig Untertürkheimben tervezi gyártani a vállalat.

A Mercedes már korábban bejelentette, hogy a Berlin-Marienfelde-i motorgyárában elektromosautó-alkatrészeket is fog gyártani, többek között itt zajlik majd a későbbi EQ modellek elektromos alkatrészeinek végösszeszerelése, valamint az akkumulátort és a hajtást vezérlő elektronika háza.

Kiszervezések után vissza saját kézbe

A Mercedes az elektromos hajtásokat eddig külső partnerektől vásárolta, főleg a ZF-től – a német beszállító szolgáltatta többek között az EQC modell teljes hajtásmodulját. Az EQS villanymotorjai a Valeo Siemens eAutomotive termékei. A hajtáselemek gyártásának kiszervezése és az azzal járó leépítések folyamatos vitát generáltak a vezetőség és az üzemi tanács között.

Schäfer elmondta, a teljes, elektromos motorokból, akkumulátorból és vezérlőelektronikából álló rendszereket a tökélyre akarják fejleszteni házon belül, csakúgy, mint a belsőégésű motoros autók hajtásláncai esetén. A nagy feszültségű inverterek gyártási módjáról még nem döntöttek. A törekvések minden bizonnyal azt is jelentik Schäfer szerint, hogy ki kell bővíteniük a globális gyártókapacitásukat, hiszen 2025-re modellpalettájuk fele már tisztán elektromos vagy plug-in hibrid lesz.

Saját cella számos új gyárból

További hír, hogy az elektromos Mercedesek akkumulátorai most először házon belül fejlesztett akkumulátorcellákat is fognak használni. Ezek gyártásában többek között az ACC vállalat lesz az autógyártó segítségére. A franciaországi Douvrin és a német Kaiserslautern városokban találhatóakon kívül még legalább egy gyárat fel szeretne húzni a Mercedes a közeljövőben, Németországban. Utóbbihoz a kínai cellaspecialista Farasis partnerségére számítanak, amely a németországi Bitterfeldben gondolkodott gyárépítésen, de még bizonytalan volt – erre az ügyre kínálkozhat megoldás pár héten belül.

Amikor a gyártó 2021 nyarán bejelentette elektrifikációs stratégiáját, még nyolc, partnerekkel közösen épített cellagyár terveiről beszélt, de határidőket nem említett. Mindenesetre a cél, hogy ezekben a leendő gyárakban egy minél univerzálisabb cellatípust készítsenek, amely a Mercedes modellek 90 százalékába beépíthető lesz — számolt be az electrive.com.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink