Gyártók Haszonjárműveivel a brazil piacot is meghódította a VW

Haszonjárműveivel a brazil piacot is meghódította a VW

autopro.hu/Sz.F. | 2018.08.23 14:03

Haszonjárműveivel a brazil piacot is meghódította a VW

2018 első félévében a Volkswagen Truck & Bus, jelentősen növelve haszonjármű-értékesítését. Az MAN Truck & Bus, a Scania és a Volkswagen Caminhões e Ônibus összesen 112 130 járművét értékesítette, ami jelentős, az előző év azonos időszakához képest 16 százalékos bővülést jelent a vállalatcsoport számára.

Hirdetés

A Volkswagen Truck & Bus nagy lépésekkel halad Global Champion stratégiája megvalósításában, amely során a 2018. júniusi részvénytérsasággá alakulás és a küszöbön álló névváltoztatás – TRATON AG – egyaránt további jelentős mérföldkőnek számít.

A globális gazdasági növekedés által is támogatva mindhárom haszonjármű márka nagyban hozzájárult az eladások 2018 első félévi, az előző év azonos időszakához viszonyított erőteljes növekedéséhez. Az MAN Truck & Bus értékesítése éves szinten jelentősen, 18 százalékkal 49 040 járműre bővült, míg a Scania nagyjából hét százalékkal több, összesen 46 780 tehergépkocsiját és autóbuszát értékesítette, a Volkswagen Caminhões e Ônibus termékei iránt pedig – a brazil gazdaság újbóli növekedésének köszönhetően – 48 százalékkal nőtt a kereslet, ami összesen 17 340 eladott járművet jelent.

A tehergépkocsik piacán a Volkswagen Truck & Bus mindhárom márkája növekvő eladásokról számolhatott be. 2018 első félévi teherautó-értékesítésük együttesen 97 710 darabot tett ki, ami jelentős, mintegy 12 százalékos bővülés az előző év azonos időszakához képest. E kedvező mutatók egyebek mellett a csaknem minden régióra kiterjedő növekedés eredményei.

Az EU28+2 régióban (EU-tagországok, valamint Norvégia és Svájc) a vállalatcsoport a haszonjárművek továbbra is erős európai piacának köszönhetően az előző év azonos időszakánál 6 százalékkal több, összesen 56 990 tehergépkocsiját értékesítette. 30,7 százalékos piaci részesedésével a Volkswagen Truck & Bus továbbra is piacvezető az EU28+2 régióban. Dél-Amerikában 19 220 tehergépkocsi eladásával márkái meggyőző, 45 százalékos növekedést produkáltak az előző év azonos időszakához képest, aminek fő hajtóerejéül a brazil gazdasági növekedés és az export bővülése szolgált. Noha a nehéz éveket követően számos jel szerint Brazília gazdasága elérte a fordulópontot, a helyzet továbbra is feszült. A vállalatcsoport emellett erős, piacvezetői pozíciójának előnyeit is élvezhette a brazil teherautó-piacon, ahol részesedése az első félévben 40,8 százalékot tett ki.

A folytatódó gazdasági növekedés következtében Oroszországban az első félév során jelentős mértékben, 32 százalékkal 4870 járműre bővült az értékesítés az előző év azonos időszakához képest. Az ázsiai/csendes-óceáni térségben a visszaeső kínai kereslet enyhe, az előző év azonos időszakához viszonyított 6 százalékos csökkenést eredményezett a 7070 darabra adódó első félévi tehergépkocsi eladásokban. A Közel-Keleten mintegy 8 százalékkal 3790 darabra nőtt az értékesítés a tavalyi év megfelelő időszakához képest.

Az autóbuszok piacán a Volkswagen Truck & Bus mindhárom márkája sikeresen szerepelt 2018 első féléve során, világszerte 11 250 autóbuszt értékesítve, ami jelentős, nagyjából 33 százalékos növekedésnek felel meg az előző év megfelelő időszakához képest. Az eladások bővüléséhez minden régió hozzájárult.

– Jelentősen sikerült növelnünk eladásainkat 2018 első felében, újabb lépést téve a Global Champion stratégia megvalósításában. Részvénytársasággá alakulásunk és küszöbön álló névváltoztatásunk – TRATON AG – ugyancsak jelentős mérföldkőnek számít – hangsúlyozta Andreas Renschler, a Volkswagen Truck & Bus AG vezérigazgatója (CEO), egyben a Volkswagen AG igazgatótanácsának a haszonjárművek területéért felelős tagja.

Kiemelt Partnereink