Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18A JLR a mérnökei képzésén és kutatásokon is dolgozik a Műegyetemmel
2024.05.15 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Három hidrogénhajtású modellel érkezik a Renault cége
Az év végére három hidrogénhajtású kishaszonjárművet fog kínálni a Renault és a hidrogéntechnológiákat fejlesztő amerikai Plug Power új, közös vállalata, a HYVIA, aminek célja, hogy harminc százalékos piaci részesedésre tegyen szert a hidrogén üzemanyagcellás kistehergépjárművek európai piacán.
A francia-amerikai együttműködéssel nemrég alapított, Párizs melletti központtal rendelkező HYVIA nevében a „HY” a hidrogénre, a „VIA” pedig az útra utal.
A cég a Renault Master és kisebb Trafic áruszállítóinak alapjaira építve fog hidrogén üzemanyagcellás járműveket kínálni. Idén év végéig három darab, Master alapjain kifejlesztett típus értékesítése fog megkezdődni.
Ezek közül a Master Van H2-TECH furgon 12 köbméteres rakteret és félezer kilométer hatótávolságot fog kínálni. A nagyobb Master Chassis Cab H2-TECH alvázas teherautó 19 köbméter rakteret kínál 250 kilométer hatótáv mellett, míg a Master Citybus H2-TECH kisbuszban 15 embert lehet szállítani legfeljebb 300 kilométeres távolságban.
Kettős hajtás
A Renault franciaországi Batilly-ben található üzemében készülő járművek hajtásáról egy 33 kilowattórás akkumulátor, valamint egy 30 kilowattos üzemanyagcella a típustól függően 3-7 kilogramm hidrogént tároló tankokkal közösen gondoskodik. Az akkumulátor száz kilométer megtételére biztosít energiát.
A Renault értékesítési hálózatán keresztül kínált járművek mellett a HYVIA a hidrogén előállítására szolgáló elektrolízises technológiát, hidrogéntárolási megoldásokat és 2021 végétől a Renault Flins-ben található üzemében összeszerelt hidrogénes töltőállomásokat is kínálni fog. Ugyanitt készítik a hidrogénes modellekbe kerülő üzemanyagcellákat is.