Gyártók Hamarosan termelhet a Nikola Németországban

Hamarosan termelhet a Nikola Németországban

autopro.hu/P.B. | 2021.09.16 12:23

Hamarosan termelhet a Nikola Németországban

Fotó: Nikola

Már idén megkezdődhet a Nikola Tre európai gyártása Ulmban, az Iveco üzemében, a hamburgi kikötőben pedig már jövőre forgalomba állhat az első 25 prototípusa a modellnek. Előbb az akkumulátoros verziót fogják gyártani, a hidrogén üzemanyagcellás kivitelre még 2023-ig várni kell.

Hirdetés

A Nikola Tre számára az amerikai startup szolgáltatja az elektromos hajtásláncot, míg az Iveco az S-Way platformot - beleértve a vezetőfülkét - adja a járműhöz. A Nikola által kifejlesztett hajtásokat, vezérlőrendszereket és infotainment rendszert integrálták az Iveco alvázába. A járművek összeszerelésre az Iveco anyavállalatának, a CNH Industrialnak az ulmi üzemében kerül sor.

A tervek szerint Tre kisszériás gyártása még ebben az évben megkezdődik, a termelés középtávon évi háromezer járműre emelkedik majd.

Ez egy újabb fontos mérföldkő a Nikola számára, mert megvalósítjuk stratégiánkat és azt az elképzelésünket, hogy globális vezető szerepet tölthetünk be a zéró kibocsátású szállítmányozási megoldásokban - mondta Mark Russell, a Nikola vezérigazgatója az ulmi üzemben tartott sajtótájékoztatón.

Gerrit Marx, a CNH Industrial kereskedelmi és speciális járművekért felelős elnöke hozzátette: most arra összpontosítunk, hogy biztosítsuk ennek a műveletnek a sikerét, és közösen vállaljunk vezető szerepet a klímasemleges teherszállítás területén.

Amerikába mennek az első darabok

A Tre első példányai az Egyesült Államokban lévő kiválasztott ügyfelekhez kerülnek, de a modell jövőre Európában is bemutatkozik: amint az avatási ceremónián is bejelentették, a hamburgi kikötő lesz az első az első európai ügyfél, itt 25 elektromos teherautót fognak használni és tesztelni 2022-től, erről szándéknyilatkozatot is aláírtak Ulmban. A CNH szerint a Nikola Tre-t először a kikötő logisztikájának részeként tesztelik - írja az electrive.com.

Az akkumulátoros elektromos változat hatótávolsága 560 kilométer lesz, míg a hidrogén üzemanyagcellás kivitel gyártása 2023-ban kezdődhet meg - utóbbi változat több kulcselemét is a Bosch fogja szállítani a cégnek.

Kiemelt Partnereink