Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Gyorsabb töltést kínál az e-tron
Az elektromos autó akkumulátorának gyors feltöltése kulcsfontosságú az elektromos autók használatának szempontjából: városi használatban nem gond, ha órákat kell tölteni az autót, amíg otthon vagy a munkahelyünkön vagyunk, de egy hosszabb kirándulás esetén nem alternatíva az órákig tartó töltés egy-egy helyszínen. Most az Audi e-tron bemutatja, hogy a magas töltési kapacitás nem minden.
Egyre jobban terjednek a villámtöltők, melyek segítségével a nagy töltési kapacitással rendelkező elektromos autókat gyorsan fel lehet tölteni egy bizonyos szintig. Ugyanakkor nagyon fontos kérdés a töltési kapacitás mellett az is, hogy meddig érhető el az adott szint: az akkumulátor teljes töltöttségének eléréséhez nem feltétlenül az a legjobb megoldás, ha minél nagyobb a töltési kapacitás.
Az Audi e-tron modelljeinek úgynevezett töltési görbéi bizonyítják, hogy a magas töltési kapacitás önmagában nem elég, az is fontos szempont, hogy az meddig érhető el.
Hosszú távra jobban elnyúló töltési görbe kell
Ahogyan az látható a fenti grafikonon, a töltés első negyedórájában az Audi e-tron kisebb kapacitással tölthető, mint a versenytársai. Ezt követően azonban nem zuhan be olyan hamar a teljesítménye, így harminc perc alatt az akkumulátor akár 80 százalékig is feltölthető, míg háromnegyed óra alatt már a teljes töltöttség is elérhető. Közben az eddigi gyorstöltők kapacitása rohamosan csökken az idő múlásával, és csak másfél óra alatt lehet velük teljesen feltölteni az autót.
A 45 percnyi töltés még mindig jóval hosszabb idő, mint egy hagyományos üzemanyaggal hajtott jármű teletankolása, ám egy hosszú úton a pihenő idővel együtt már nem tűnik olyan soknak, mindenképpen előrelépésnek számít a 90 perces vagy annál jóval hosszabb töltéseknél.
Nem csak városi használatra tervezett akkumulátorok
Az Audi e-tron lítium-ionos akkumulátorait hosszú távra tervezték, bruttó töltési kapacitásuk pedig óránként 95 kilowatt. A nagyobb hatótávot az akkumulátorok hőkezelési megoldásával érték el: menet közben biztosított, hogy az akkumulátor 25 és 35 Celsius fok közötti hőmérsékleten maradjon, akkor is, ha hideg van, vagy éppen nagyon leterhelt az autó.
Ez a rendszer 40 méternyi, négy körben futó hűtővezeték-hálózatának köszönhető, melyben 22 liter hűtőfolyadék kering. A rendszer viszonylag bonyolult, viszont úgy alakították ki, hogy ütközéskor komoly ellenállást tanúsíthasson.