Gyártók Gokartos irányítás, erős motor – így szülinapozik a Ford

Gokartos irányítás, erős motor – így szülinapozik a Ford

autopro.hu/P.M. | 2016.06.07 15:12

Gokartos irányítás, erős motor – így szülinapozik a Ford

A márka a 40. évforduló alkalmából idén bemutatja a Fiesta ST200 modellt, amit minden idők legerősebb, sorozatgyártású Fiestájának szánnak.

Hirdetés

6,7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás tempóra, s az új modell vezetési élményét tovább fokozza, hogy az autó a magasabb sebességfokozatokban is erőteljesebben gyorsul. Továbbfejlesztett futóműve és kormányműve magasabb szintre emeli az autó menetdinamikáját és rugózási kényelmét.

Gyártása júniusban kezdődik, és a vásárlók kevéssel ezt követően már meg is kapják autójukat.

Az új modell 1,6 literes EcoBoost motorja az átkalibrálásnak köszönhetően immár 200 lóerős – ez a 20 évvel ezelőtti Fiesta XR2 teljesítményének duplája – és 290 Nm-es, vagyis 15 lóerővel és 30 newtonméterrel lett erősebb, és akár 20 másodpercig is képes ideiglenes túltöltéssel működni.

A mérnökök rövidebbre méretezték a Fiesta ST eredetileg 3,82-es végáttételét (az új érték 4,06), így az autó a magasabb sebességfokozatokban is fürgébben gyorsít: negyedik sebességfokozatban 5,2 másodperc alatt gyorsul 50-100 km/órára, a végsebesség pedig 230 km/óra.

A Fiesta ST200 megkapta a Fiesta ST nemrégiben tökéletesített futóművét és elektronikus szervokormányát (EPAS), amelyek jobb rugózási komfortot és menetdinamikát kínálnak. A hátsó csatolt lengőkar 27 százalékkal merevebb lett, az első stabilizátorrúd átmérője pedig a korábbi 19-ről 21 mm-re nőtt, hogy megfeleljen az új lengéscsillapító-specifikációnak, ami jobb ütéselnyelési képességet biztosít. Akárcsak a Fiesta ST, az új ST200 is 15 mm-rel mélyebben ül, mint a standard Fiesta-modellek.

– Gokartos irányíthatóságával és erős motorjával lenyűgözte a nagy teljesítményű autók rajongóit – mondta el Darren Palmer, a Ford Európa kisautó-termékcsaládjának igazgatója.

A mérnökök tovább csiszolták a kormánymű ST-specifikációjú, 13,69:1 arányú áttételezését, a rövidebb irányítókart és a módosított kormánycsuklót, így a szerkezet jobb kormányérzetet biztosít, középállásban pedig javult a visszajelzés.

Az optimális fékhatásról 278 mm-es első és 253 mm-es hátsó tárcsafék gondoskodik, valamint egy, a standard Fiestákénál nagyobb tandem főfékhenger.

Az autó magabiztos irányíthatóságához az 1,6 literes EcoBoost blokk csekély tömege is hozzájárul. Az erőforrás modern technológiái – a turbótöltés, a nagy nyomású üzemanyag-befecskendezés és a kettős független változó szelepvezérlés – kiemelkedő teljesítményt biztosítanak, miközben az autó üzemanyag-fogyasztása csupán 6,1 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 140 g/km.

Kiemelt Partnereink