Gyártók Frankfurt előtt Budapesten a BMW X1

Frankfurt előtt Budapesten a BMW X1

Biró Csongor | 2015.09.03 14:59

Frankfurt előtt Budapesten a BMW X1

Két héttel a frankfurti bemutató előtt tekinthették meg a budapesti újságírók a megújult BMW X1-est.

Hirdetés

A statikus bemutatón be is ülhettünk a csak Regensburgban gyártott újdonságba, megtapasztalhattuk mennyit javult a beltér kényelme, miként vált izgalmasabb és szerethetőbbé elődjénél. Bár kívülről csak az látszik az autón, hogy férfiasabb lett, óriási változáson ment át az X1. Hamarosan háromhengeres motorokkal is kapható, sőt ezentúl az erőforrásait a megszokott hosszanti helyett keresztbe építik be. Emiatt nőhetett a kocsiban a hátsó lábtér úgy, hogy a teljes hossza csökkent. Szélességben és magasságban is hízott az autó, utóbbi szabadidő-autósabbá tette a megjelenését.

Az újdonság magasabb elődjénél (+53 milliméter), ami jóval tágasabb utastérben és jól érzékelhetően megemelt üléspozíciókban (elöl +36, hátul +64 milliméter) mutatkozik meg. A kényelmes belsőt praktikus csomagtartó egészíti ki, amely 505 literre (plusz 85 liter) nőtt. A már alapkivitelben 40:20:40 arányban osztott – s extraként állítható dőlésszögű kivitelben is rendelhető – hátsó üléstámla lehajtásával már 1550 literes raktér alakítható ki. További variációs lehetőségekkel a szintén opcióként lehajtható kivitelű első utasülés és a hosszirányban 13 centiméteres távon állítható hátsó ülés szolgálhat.

Az xDrive intelligens összkerékhajtás szintén továbbfejlesztve kerül a BMW X1 modellekbe. E mérséklet tömegű, kompakt kialakítású és gazdaságos üzemű rendszer a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően elektrohidraulikus szabályzású, többtárcsás tengelykapcsolóval osztja el a motor forgatónyomatékát az első és a hátsó tengely között. A BMW X1 sDrive20i és a BMW X1 sDrive18d elsőkerék-meghajtással érkezik a piacra.

A felszereltség is gazdagodott, a szélvédőre vetített kijelzőtől, a vezetősegédeken át a nyolcfokozatú automatikus váltóig minden jót rendelhetünk hozzá, a dinamikus menetkapcsoló (sport, komfort, normál és takarékos üzemet válthatunk vele), valamint a servotronic kormányzás alapáras.

Legolcsóbban az elsőkerék-meghajtású sDrive18d modellhez juthatunk (150 lóerős) 9,6 millió forintért, a 4x4-es 20d (190 lóerő) alapára 11,2 millió forint, a 231 lovas xDrive25d 12,5 millió forint, a 192 lovas sDrive20i 10,4 millió forint, összkerék-meghajtással 11,1 millió forint, a 231 lovas négyhengeres motorral szerelt benzines xDrive25i csúcsmodell pedig 12,5 millió forintba kerül. A 116 lóerős sDrive16d és a 136 lóerős sDrive16i modellek novembertől érkezhetnek a kínálatba. Utóbbi két erőforrás háromhengeres.

Magyarországon készült Continental alkatrész a BMW X1 motorterében

Kiemelt Partnereink