Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Franciaországban borul ki a szekrényből az újabb dízelcsontváz
Itt az FCA-botrány? Csak Franciaországban eurómilliárdos büntetés várhat a Fiat Chryslerre, ha bebizonyosodik: valóban manipulálták a károsanyag-kibocsátást. A Reanult-t, a PSA-t és a VW-t is vizsgálják.
Az elmúlt bő két évben a VW lebukását követően jópár autógyártónál felmerült, hogy így-úgy manipulálhatták a károsanyag-kibocsátást, azonban a történetnek a német konszernen kívül nem nagyon volt nagyobb érintettje – ez változhat most meg.
A francia hatóságok ugyanis újrakezdték a nyomozást a Fiat Chrysler egyes modelljeinél, amik a gyanú szerint valós forgalmi körülmények között a gyártó által megadottnál és a törvényben előírtnál is jóval több nitrogén-oxidot eregetnek. Az első sajtóhírek szerint két modellről (pontosabban a bennük dolgozó erőforrásról) van szó, ez a Fiat 500X és a Jeep Cherokee. A VW-hez hasonlóan manipulációs szoftver alkalmazása feltételezhető, hiszen a két típus 20 perc után visszavesz a motorból távozó gázok kezelésének hatékonyságából – pont ennyi ideig tart egy átlagos futópados emisszióteszt.
A trükk alkalmazásáról már jóval korábban is lehetett olvasni, az ügyet viszont most ismét felmelegítheti a francia nyomozás, egyben napirenden tartva a dízelek renomévesztésével járó vizsgálatsorozatot. Az országban egyébként a Volkswagen dízelbotránya óta végeznek szigorúbb emissziós vizsgálatokat, az FCA-t érintő vádak most előkerülése is ezeknek köszönhető.
Amennyiben bebizonyosodik az FCA ügyeskedése, a francia törvények szerint a gyártó globális bevételének tíz százalékát elérő büntetés is kiszabható – ez 9,62 milliárd eurót jelentene, írja francia forrásokra hivatkozva az Automobilwoche. Bár a híreket cáfoló gyártó együttműködik a hatóságokkal, ha bebizonyosodik, hogy mégis megpróbálták akadályozni a vizsgálatot, a büntetés további növekedhet.