Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18A JLR a mérnökei képzésén és kutatásokon is dolgozik a Műegyetemmel
2024.05.15 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Fennakadt az EU-s ellenőrzésen a Fiat Chrysler és a PSA egyesülése
Bennfentes források szerint az Európai Bizottság kifogásolható pontot talált az olasz-amerikai Fiat Chrysler és a francia PSA Csoport 50 milliárd dollár értékű egyesülési terveiben, melyre a két autógyártónak legkésőbb június 10-ig kell reagálnia.
Az Európai Bizottság legkésőbb június 17-ig folytat előzetes vizsgálatot annak megállapítására, hogy az egyesülés nem ütközik-e EU-s versenyjogi szabályokba. Híresztelések szerint az uniós szerv úgy találta, hogy a két autógyártó az egybeolvadás után túl nagy részesedéssel rendelkezhet a kistehergépjárművek piacán, amiről az előző héten értesítette is azokat. A kettő vállalatnak most legkésőbb június 10-ig kell egy olyan tervezetet benyújtania, mely megoldást jelentene a problémára, máskülönben egy négyhónapos vizsgálat fogja kezdetét venni, miután az előzetes vizsgálati szakasz lezárult.
Az EU gyakran követeli meg azonos üzletágak esetén, hogy az egyesülés előtt álló vállalatok egyike váljon meg a sajátjától a megfelelő verseny fenntartásának érdekében, a kettő autógyártó esetében azonban egy ilyen lépés nehezen kivitelezhető lenne technikai okok miatt.
A Reuters cikkéből az is kiderül, hogy a Fiat Chrysler és a PSA már most is közösen gyárt furgonokat a fele-fele arányban tulajdonolt közép-olaszországi Sevel üzemében, mely Európában a legnagyobb furgongyártó létesítmény. A koronavírus-járványt megelőzően a napi termelési volumen elérte az 1200 járművet.
A piac harmadát birtokolnák
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) szerint a két autógyártó 2019-ben összesen 755 ezer kisteherautót gyártott, amivel piaci részesedésük potenciálisan elérheti a körülbelül 34 százalékot, piacvezetővé téve őket. Utánuk következik a Renault és a Ford egyenként körülbelül 16 százalékos részaránnyal, majd a Volkswagen 12, illetve a Daimler 10 százalékkal.
A két gyártó vezetése azt reméli, hogy az egyesülés éves szinten 4,1 milliárd dollárnyi megtakarítást fog lehetővé tenni, egyúttal a létrejött vállalat versenyképesebb lesz az elektrifikáció és az önvezető autók terén.