Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Felvirágzik a Bugatti a Rimac-kal együttműködésben
Az elmúlt évek talán legváratlanabb sportautógyártókkal kapcsolatos híre volt a horvát Rimac és a Bugatti egy vállalatba összevonása, amire tavaly ősszel került sor. A cég vezérigazgatója, Mate Rimac szerint az összevonással fényes jövő áll a Bugatti előtt, aminek modellkínálata is bővülni fog
Megalakulásakor keveset lehetett arról tudni, hogy pontosan milyen célok is vezérelték a Bugatti-Rimac létrehozását, az azonban nyilvánvaló volt, hogy a Volkswagen Csoport nem kívánt eurómilliárdokat költeni elektromos Bugattik fejlesztésére. Ahogy viszont nemrég kiderült, az elektromos sportautókat fejlesztő Rimac alapítójának, Mate Rimac-nak a fő feladata a Bugatti fejlesztési költségeinek leszorítása volt.
Rimac a brit Autocar-nak adott interjú során elmondta, hogy a Bugatti az értékesítést tekintve nagyon sikeres. „Az embereket meglepné, hogy mennyire nyereséges minden egyes példány” – fogalmazott Rimac, aki hozzátette, hogy az autófejlesztésben sajnos már más a helyzet. „Többe került nekik az ugyanazt a W16-os motort és nyolcsebességes sebességváltót használó Bugatti Chiront kifejleszteni a Bugatti Veyronból, mint amit mi a Rimac Nevera nulláról induló fejlesztésére elköltöttünk.”
Nem volt jó választás
Rimac kifejtette, hogy a Volkswagennek kettő választása volt, vagy kelletlenül eurómilliárdokat fordít elektromos Bugattikra, vagy hagyja elhalni a márkát. A „rossz és rosszabb” választási helyzetből a kiutat akkor találták meg, mikor valaki előállt a Rimac-kal összevonás ötletével.
Rimac úgy látja, hogy az egyesítéssel valójában négyen is nyertek. „Mi nyertünk, mivel egy csodálatos, 113 éves tradícióval rendelkező márkát birtoklunk. Nyert a VW, mivel a Bugattira fényes jövő vár, megőrizték részesedésüket benne, illetve a költségeket kontroll alatt fogjuk tartani.
„Nyertek a dolgozók, mert növekedni fogunk, és végül nyertek a vásárlók, mert izgalmas új termékek érkeznek. Nem csak elleszünk, fel fogunk virágozni.”
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!