Gyártók Ezzel az autóval vonzaná be a fiatalokat a Volvo

Ezzel az autóval vonzaná be a fiatalokat a Volvo

autopro.hu/P.B. | 2022.12.09 15:19

Ezzel az autóval vonzaná be a fiatalokat a Volvo

Fotó: Volvo Cars Global Media Newsroom

Hivatalos megerősítést nyert, hogy a Volvo egy új belépőszintű modellt vezet be a piacra. A valószínűleg az EX30 névre hallgató autó természetesen teljesen elektromos hajtást kap, és a mérete sem lesz olyan hatalmas.

Hirdetés

Jim Rowan, a Volvo új vezérigazgatója újságírók előtt megerősítette egy új belépőszintű modell terveit. A kis méretű, teljesen elektromos SUV várhatóan az EX30 nevet kapja, és 2023-ban kerül piacra. Rowan szerint az EX30 Kínában készül majd, azt azonban nem tudni, hogy pontosan mekkora lesz az autó. A Volvo C40 4,44 méter hosszú, így elképzelhető, hogy a svéd cég új alapmodellje 4,20 és 4,30 méter között lesz.

Már Rowan elődje, Hakan Samuelsson idején megkezdődött a kisebb SUV modell tervezése, ekkor még az XC20 típusjelzést tartották valószínűbbnek. A név változott, a platform nem: az EX30 a Geely anyacég SEA platformjára épül – ezen alapszik például Smart #1 is, ami alapján a mérettel és a hajtással kapcsolatban is lehet találgatni.

Mivel a Volvo saját európai gyárai már jól kihasználtak, a SEA platform pedig amúgy is kínai fejlesztés, az EX30-at Kínában fogják gyártani. A Volvo arra számít, hogy az EX30 néhány éven belül a márka legkelendőbb modellje lesz.

A fiatalokat is megszólíthatja

Ahogy Rowan jelezte az újságíróknak, az EX30-nak fontos szerepet kell játszania a Volvo növekedési stratégiájában. 2025-re az eladások 1,2 millió darabra nőnek a tervek szerint – az előző évben a Volvo mintegy 700 ezer járművet adott el világszerte, tehát ez négy év alatt 70 százalékos növekedést jelent. Ilyen volumennövekedés természetesen elsősorban olcsóbb modellekkel érhető el.

Az EX30 várhatóan nemcsak több vásárlót, hanem fiatalabbakat is hoz majd a márkához – a Volvo vásárlóinak belépési kora várhatóan tíz évvel csökken 2025-re. Ezért a svéd cég azt tervezi, hogy elsősorban előfizetéses alapon, havidíj ellenében értékesíti a járművet – Rowan szerint több 10 ezer euró egy új autóért önmagában visszatartó erő, viszont az előfizetéses modellel jobban meg lehet közelíteni a fiatalabb vásárlókat. A havi törlesztőrészlet összege azonban még nem ismert – jegyzi meg az electrive.com.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink