Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezt tudjuk eddig a VW Trinity-ről
Nemrég bennfenteseken keresztül több részlet is kiszivárgott a Volkswagen Trinity projektje keretében készülő elektromos modellről. A típus a Tesla Model 3 közvetlen riválisa lesz, 5G-s adatkapcsolattal és radikálisan lecsökkentett töltési idővel.
Ha minden igaz a Trinity egy liftback stílusú szedánt takar, ami 2026-os piacra lépésekor az ID.4 nevet kapja meg, hasonlóan a már ma is kapható középkategóriás elektromos SUV-hoz. Ez azt vetíti előre, hogy a jövőben a VW azonos méretkategóriájú elektromos típusait azonos névvel fogják illetni.
Az új elektromos szedán egymotoros hátsókerék-hajtással, illetve kétmotoros összkerékhajtással lesz elérhető. Az 5G-s vezeték nélküli frissítés az alapfelszereltség része lesz, ahogy a második szintű önvezetés is, miközben a műszaki alapokat tekintve a négyes szintű önvezetés is támogatott lesz.
A járműben a VW.OS, a német gyártó saját operációs rendszere fog dolgozni, amit a Cariad szoftverfejlesztő leányvállalata berkeiben fejlesztenek. Ehhez kapcsolódik a VW azon kinyilvánított célja, hogy 2025-re a mostani kevesebb mint 10 százalékról több min 60-ra növelje a saját fejlesztésű programjai arányát az autóiban.
Agilis fejlesztés
Az ID.4 szedán az első VW, amit a vállalat új, jelentős időmegtakarítást célzó fejlesztési metodikája szerint fognak tervezni. Thomas Ulbrich, a VW kutatás-fejlesztési vezetője korábban arról beszélt, hogy a fejlesztési időt 25 százalékkal készülnek csökkenteni. „A projekteket 40 hónap alatt fogjuk befejezni, szemben a mai 54 hónappal” – fogalmazott.
A tervek szerint az új módszer sokkal agilisabb lesz, mint a mai, ahol az önálló mérnökcsapatok egyes járművek bizonyos alkatrészeit tervezik, gyakran más-más lokációkon, és néha anélkül, hogy kapcsolatot tartanának egymással.
Drasztikusan felgyorsított töltés
Az ID.4 szedán a VW új SSP gördeszka padlólemezére fog épülni, ami Herbert Diess Volkswagen-vezér szavai szerint helyettesíteni fogja a mai MEB, valamint az Audi és a Porsche közös PPE platformját. A komplexitás csökkentését, illetve a nagyobb utasteret lehetővé tevő SSP-vel Diess szerint képesek lesznek lefedni a teljes modellskálát a belépőtől a csúcsmodellig.
Az új platform egy további előnye az akár 800 voltos rendszerek támogatása, amik sokkal gyorsabb töltést tennének lehetővé, mint a mai ID-modellek 400 voltos architektúrája. Az Autocar által idézett ügyhöz közeli források szerint a töltési időt harmadára szoríthatják – alapul véve, hogy az ID.5 esetében az 5-ről 80 százalékra feltöltés 29 percet vesz igénybe, ez körülbelül tíz perces töltési időt feltételez.
A hatótávolság a VW hivatalos közlése szerint az európai WLTP-ciklus szerint mintegy 700 kilométer lesz, ami több mint ötödével több a mai ID-modellek hatótávjánál. Az akkumulátorról a bennfentesek annyit árultak el, hogy az valószínűleg kobaltot nem tartalmazó kémiával fog rendelkezni.
A jövőben a wolfsburgi fő üzem mellett, egy új gyárban összeszerelt ID-4 szedán körülbelül 4600 milliméter hosszú lesz, amivel nem sokkal marad el a Tesla Model 3 4694 milliméterétől.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!