Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezt tudja az új Superb
Fejlesztettek a Skoda dizájnerei és konstruktőrei a formavilágában és technikájában megújított Superb sorozaton.
– A harmadik modellgenerációban a márka közel 120 esztendőnyi járműgyártási tapasztalata öltött testet – emelte ki Winfried Vahland, a Skoda igazgatótanácsának elnöke.
A Superb 2001 óta áll a gyártó modellpalettájának csúcsán. 2015. január 31-ig összesen több mint 700 ezer első és második generációs Superb talált gazdára, ezzel a középkategória egyik legnépszerűbb modellsorozatává lépett elő.
Az új Superb térkínálata bővült. A vezető és az első utas könyökmagasságban 39 milliméterrel megnövelt szélességet, valamint ugyancsak nagyobb fejteret élvezhet. A hátul utazókat, 157 milliméteres térdmagasságban mért lábtér várja, ami közel kétszerese a Superbet követő vetélytársáénak. A hátsó fejtér a piaci szegmens minden tagját felülmúlva 980 milliméter, míg a könyökmagasságban mérhető hátsó szélesség 69 milliméterrel nőtt. Ugyancsak a szegmens legjobbja a 625 literes csomagtartó, amely 30 literrel múlja felül a Superb második generációjáét.
A márka első modelljeként kínál a Driving Mode Select menetdinamikai szabályzórendszer választható üzemmódjaival kiegészített adaptív lengéscsillapítás-szabályzást. Szintén új fejlesztésű légkondicionáló berendezések – köztük az elsőként kínált háromzónás automatikus csúcsváltozattal – gondoskodnak optimális hőmérsékletről és légminőségről az utastérben. Kívánságra elektromos mozgatású panoráma toló-/billenőtetővel szolgálja a bennülők kényelmét. A hideg hónapokra állóhelyzeti fűtés, elöl és hátul ülésfűtés, illetve huzalozás nélküli fűthető első szélvédő és fűthető ablakmosó fúvókák állnak rendelkezésre. A fény-/esőérzékelő az ablaktörlők szükség szerinti működtetését biztosítja, valamint a környezeti fényviszonyok szerint önműködően vált a nappali menetfény és a tompított világítás között.
Motorjait akár 30 százalékkal mérsékelt üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás jellemzi. A 2015. negyedik negyedévében érkező Skoda Superb GreenLine - a sajtóanyag szerint - átlagosan 3,7 literrel is beéri 100 kilométerenként, amihez kilométerenként 95 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. E fogyasztási értékekhez az innovatív motortechnika mellett az akár 75 kilogrammal kisebb saját tömeg és az alacsonyabb légellenállás is hozzájárul.
Az akár 20 százalékkal magasabb teljesítményszint, a kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságok és a mérsékelt saját tömeg együttese jól érzékelhetően dinamikusabb menettulajdonságokban is megnyilvánul.
Palettáján az MQB-technikára épülő, közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű erőforrások sorakoznak. Az öt benzines (TSI) és a három common-rail dízelmotor (TDI) egyaránt kielégíti az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásait és már alapkivitelében tartalmazza az automatikus motorleállítás és -indítás (start-stop system), illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszereit. A benzines aggregátok a 92 kW (125 LE) és a 206 kW (280 LE), míg az új dízeleké a 88 kW (120 LE) és 140 kW (190 LE) közötti teljesítménytartományt öleli fel.
Sebességváltóként – a benzines belépőmotor kivételével – kettős tengelykapcsolós konstrukciók állnak rendelkezésre. Négy aggregát (1,4 TSI 110 kW/150 LE, 2,0 TSI 206 kW/280 LE, 2,0 TDI 110 kW/150 LE és 2,0 TDI 140 kW/190 LE) a Haldex-5 tengelykapcsolóval működő központi differenciálművel szerelt összkerékhajtással is szerepel a választékban.