Gyártók Extrém autóval száll versenybe az Opel Genfben

Extrém autóval száll versenybe az Opel Genfben

autopro.hu | 2014.02.27 06:18

Extrém autóval száll versenybe az Opel Genfben

Az Opel szerint azért is méltó nevére az OPC Astra Extreme, mert a világ egyik legnehezebb versenypályáján, a Nürburgring-Nordschleifén fejlesztették. A tanulányból kellő érdeklődés esetén kis szériát tervez a márka.

Hirdetés

A szénszálas géptető alatt háromszáz lőerőt életre keltő, teljesen alumíniumépítésű, kétliteres, közvetlen benzinbefecskendezéses, változó vezérlésű turbómotor a legerősebb négyhengeres a márka történetében. Manuális hatfokozatú sebességváltó és differenciálzár tartozik hozzá. A versenysportban bevált hajtóműnek könnyű a dolga, hiszen az OPC Extreme súlyát szénszálas elemek csökkentik száz kilóval a hagyományos OPC Astráé alá.

Opel OPC Astra EXTREME
Kattintson a képre további fotók megtekintéséhez!

A Formula-1 kedvelt anyagából, a szilárd és könnyű karbonból készül az aerodinamikailag tökéletesített hátsó szárny, a diffúzor, a frontspoiler, a géptető, a dómhíd, a motorfedél, a komplett kerék, a hátsó kerékív szellőzése és a teljes tető. Egyedül a négy kerék húszkilós súlynyereséget hoz az alumíniumhoz képest, mégpedig döntő helyen, a rugózatlan tömegeknél – a tervezők és a pilóták közös örömére. A pillekönnyű tető csak 2,6 kilós – acélból 9,3 kilogramm lenne – és érezhetően lejjebb viszi az OPC Astra Extreme súlypontját. Az alumínium sárvédők darabja mindössze 800 gramm, az acél 2,2 kilójával szemben.

A kellő helyeken alkalmazott könnyítés élénkebbé és kezesebbé teszi az autót, s persze jóval kedvezőbbé a teljesítménysúlyt. A Brembo fékrendszer 370 milliméteres első tárcsáit hatdugattyús nyereg fogja satuba. Komoly szerepet játszanak ebben a külön az Extreme részére kifejlesztett Ultraperformance gumik – a 19 hüvelykes felnire szerelt 245/35-ös úthengerek ugyanúgy tapadnak, mint a versenyváltozat profilmentes (slick) abroncsai. A futómű (rugó/csillapító) természetesen állítható.

Kiemelt Partnereink