Gyártók Évi egymillió elektromos autó? A GM bevállalja

Évi egymillió elektromos autó? A GM bevállalja

autopro.hu/Sz.K. | 2017.11.22 06:34

Évi egymillió elektromos autó? A GM bevállalja

A General Motors biztosra veszi, hogy elektromos jármű üzletága jövedelmező lesz új generációs elektromos platformjának 2021-es bevezetésével – mondta el Mary Barra vezérigazgató. A cél, hogy alig kilenc év múlva, 2026-ban már hétszámjegyű legyen az eladott villanyautók száma.

Hirdetés

Hiába van szükség a tisztán elektromos autókra, hogy a gyártók könnyebben meg tudjanak felelni az egyre keményebb környezetvédelmi szabályozásoknak, az ilyen gépek, köztük a Chevrolet Bolt, évek óta veszteségesnek sázmítanak - ráadásul a gyártók csak remélni tudják, hogy a kereslet egyszer csak meglódul.

A GM-nek ennek ellenére karakán tervei vannak az ügyben, hiszen évente egymillió elektromos autót adna el 2026-ig a folyamatban lévő költségcsökkentéseknek és annak köszönhetően, hogy legalább húsz új, teljesen elektromos, vagy hidrogéncellás autót dob piacra 2023-ig. Az autóözön négy teljesen új modellt jelent 2020-ra, melyek közül kettő 2019 áprilisában kerül bevezetésre.

Mary Barra elmondta, a GM azt várja, hogy a második generációs elektromos platform a darabonkénti összköltséget 30 százalékkal, vagy még többel csökkenti. Ide értendő az akkumulátorok olcsóbb előállítása is, körülbelül 100 dollár per kilowattóra arányban.

– Azon dolgozunk, hogy biztosítani tudjunk olyan a vonzó és elérhető járműveket, melyek közel 500 kilométert képesek megtenni egy töltéssel – mondta el Barra a New Yorki Barclays 2017 Global Automotive Konferencián. – Rengeteg igazán kreatív dolog van, amit megteszünk, hogy elérjük az új platform jövedelmezőségi pontját. A vezérigazgató hozzátette, a teljesen új elektromos platform a GM márkáinak több különböző piaci szegmensében használatos lesz. Azért, hogy segítsenek a költségek csökkentésében és a platform rugalmasságának fejlesztésében, a vállalat az akkumulátorcellákat beépíti.

A négyből legalább kettő új modell kisméretű crossover lesz, de Barra hangsúlyozta, a General Motorsnak lesz egy teljesen új CUV szegmense is, melyekkel jelen lesz két globális piacon is – valószínűleg Észak-Amerikában és Kínában. Hozzátette, hogy ezek a járművek olyan innovatív technológiákkal lesznek felszerelve, mint az új Super Cruise önvezető rendszer.

Prezentációjában Barra kitért arra is, hogy a GM legalább 11 járművet fog kínálni az új moduláris elektromos rendszerével, melybe egy nagy SUV, egy nagy luxus SUV és egy haszongépjármű is bekerül.

A konszern jelenleg azon is dolgozik, hogy felgyorsítsa az elektromos töltőállomások telepítését.

– Nem hiszünk abban, hogy elérhetjük a zéró-emissziós jövőt azzal, hogy egyedi töltőrendszereink vannak, és elkülönítjük saját járműveinket mások töltő infrastruktúráitól. A figyelmünk a fogyasztón van, ami azt jelenti, elbontjuk az akadályokat a tulajdonosok elől.

A General Motors továbbá ki akarja terjeszteni összekapcsolt szolgáltatásait, mint az OnStar, és piacra kíván dobni egy új járműbe szerelt különlegességet, a „piacteret”, ami lehetővé teszi a használóknak, hogy könnyebben tudjanak internetezni, online vásárolgatni, mint okostelefonon.

A szolgáltatás csak egy példa a GM törekvései közül, hogy összeszedje a több mint 13 millió összekapcsolt autójának adatait, amik évente 3 petabyte-ot jelentenek. Az önvezető járműveket csak ezekhez a lehetőségekhez adja hozzá.

– Nem hibázhatunk, azért vagyunk itt, hogy nyerjünk – hangsúlyozta Barra.

Kiemelt Partnereink