Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Európába is importálhatják a kínai Volkswagent
Nagyjából évi 15 ezer kínai gyártású, hétüléses Volkswagen ID.6 is érkezhet majd Európába, mivel – a vállalat egy szóvivője szerint – ha egy modell sikeres az egyik piacon, a többin is érdemes felmérni a rá irányuló keresletet. A végleges döntés még nem született meg.
Az ID.6 az első, MEB platformra épülő autó, amelyet kifejezetten a kínai piacra fejlesztett a Volkswagen. Az ID.4-nél jóval nagyobb, 4,88 méter hosszú, hétüléses, elektromos típust a kínai vásárlók igényeihez szabták helykínálat, praktikum, dizájn és főleg felhasználói élmény szempontjából. Európai gyártást nem terveznek, így, ha érkezik ide ID.6, az a kínai gyárak terméke lesz. Kezdetben 15 ezer importált autóval számol a vállalat évente, egy ötéves ciklus alatt pedig a 80 ezret szeretnék elérni. A többi részlet egyelőre titkos, pár héten belül fedik majd fel őket.
A projekt az előzetes számítások alapján még a szállítási költségekkel együtt is bőven nyereséges lenne, mivel a gyártási költségek és a dolgozói fizetések sokkal alacsonyabbak Kínában. Baljós várakozások ezek a Volkswagen európai dolgozói számára, mivel, ha a menedzsmentnek megéri egy kínai gyártású modellt Európában forgalmazni, később több típus is követheti, ezzel pedig veszélybe kerülhet a munkájuk.
Nem az ID.6 lenne az első
A Volkswagen által fontolgatott tervet már megvalósította a BMW. Ugyan elektromos hajtásláncának egyes elemei Németországban készülnek, ezeken kívül kizárólag kínai gyártású az új iX3. A Tesla nemrég dolgozta át stratégiáját, így az észak-amerikai üzemeken kívül kizárólag Kínában készülnek a Model 3 és Model Y autók, ezzel globális központtá téve a sanghaji gyárat.
A Volkswagennél az elsőszámú, wolfsburgi gyárra összpontosul a legtöbb figyelem – a vezérigazgató hatékonyabbá és olcsóbbá akarja tenni, valamint ez lesz a márka nagy ígéretének, a Trinity modellnek a gyártóhelye is. A jobb kihasználtság érdekében itt folyna a legnépszerűbb elektromos modellek gyártása is — írta meg az electrive.com.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!