Gyártók Eurómilliók: egyre kreatívabbak a VW dolgozói

Eurómilliók: egyre kreatívabbak a VW dolgozói

autopro.hu/B.B. | 2017.02.01 06:31

Eurómilliók: egyre kreatívabbak a VW dolgozói

Jó évet zárt a gyártó ötletmenedzsmenttel foglalkozó részlege, hiszen 2015 óta nem akárhogy emelkedik az alkalmazotti javaslatok száma. Az így megtakarított összeg több, mint gigantikus.

Hirdetés

Mivel egyfajta innovációs mutatónak is tekinthető, a legnagyobb gyártók és beszállítók rendszeresen beszámolnak a házon belüli javaslattevő rendszerük eredményeiről. Most a Volkswagenen a sor: a németek ezen a téren sem kispályáztak 2016-ban.

A VW alkalmazottai olyannyira nem fogynak ki az ötletekből, hogy a beadott javaslatok számának két évvel ezelőtti, 15 százalékos emelkedése után tavaly is tizenegy százalékkal több tipp érkezett. Összesen több mint 60 ezer esetben találtak az alkalmazottak valamilyen javítanivalót a munkában, a gyártó ezek közül 25 ezernél több alkalommal meg is fogadta a tanácsot, amivel 42 millió eurót (közel 44 milliárd forintot) takarított meg. Az Automobilwoche szerint a VW 23,8 millió euróval hálálta meg a hasznos észrevételeket, vagyis egy jó ötlet átlagosan 290 ezer forintot ér a németeknél.

Csak a VW Nutzfahrzeuge (ez a konszern haszongépjárművekkel foglakozó leánya) hannoveri telephelyén 6300 ötletet terjesztettek elő a dolgozók, a költségek ezeknek köszönhető 6,8 millió eurós csökkenését a vállalat összesen 1,7 millió eurónyi prémiummal díjazta – ez egyenként csaknem 80 ezer forintot jelent.

A kreatív gondolkodásmód ösztönzése nem csak gazdasági és környezetvédelmi pozitívumokkal jár, de a foglalkoztatói összképet is javítja, nem utolsó sorban pedig nem kis marketingértékkel bír.

Kiemelt Partnereink