Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Eurómilliók: egyre kreatívabbak a VW dolgozói
Jó évet zárt a gyártó ötletmenedzsmenttel foglalkozó részlege, hiszen 2015 óta nem akárhogy emelkedik az alkalmazotti javaslatok száma. Az így megtakarított összeg több, mint gigantikus.
Mivel egyfajta innovációs mutatónak is tekinthető, a legnagyobb gyártók és beszállítók rendszeresen beszámolnak a házon belüli javaslattevő rendszerük eredményeiről. Most a Volkswagenen a sor: a németek ezen a téren sem kispályáztak 2016-ban.
A VW alkalmazottai olyannyira nem fogynak ki az ötletekből, hogy a beadott javaslatok számának két évvel ezelőtti, 15 százalékos emelkedése után tavaly is tizenegy százalékkal több tipp érkezett. Összesen több mint 60 ezer esetben találtak az alkalmazottak valamilyen javítanivalót a munkában, a gyártó ezek közül 25 ezernél több alkalommal meg is fogadta a tanácsot, amivel 42 millió eurót (közel 44 milliárd forintot) takarított meg. Az Automobilwoche szerint a VW 23,8 millió euróval hálálta meg a hasznos észrevételeket, vagyis egy jó ötlet átlagosan 290 ezer forintot ér a németeknél.
Csak a VW Nutzfahrzeuge (ez a konszern haszongépjárművekkel foglakozó leánya) hannoveri telephelyén 6300 ötletet terjesztettek elő a dolgozók, a költségek ezeknek köszönhető 6,8 millió eurós csökkenését a vállalat összesen 1,7 millió eurónyi prémiummal díjazta – ez egyenként csaknem 80 ezer forintot jelent.
A kreatív gondolkodásmód ösztönzése nem csak gazdasági és környezetvédelmi pozitívumokkal jár, de a foglalkoztatói összképet is javítja, nem utolsó sorban pedig nem kis marketingértékkel bír.