Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Érzi a nyomás növekedését a Volkswagen
A Volkswagen Csoport a gyorsan erősödő versenyre tekintettel több módon is javítana versenyképességén, egyúttal felgyorsítaná eredményeinek növekedését. Mindezek érdekében a konszern megálljt parancsolna a fix költségek emelkedésének és javítaná nyereségességét a termelékenység fokozásán keresztül.
A Volkswagennek a nemrég megtartott befektetői nap alkalmából érdemi választ kellett nyújtania arra, hogy hogyan kívánja megőrizni versenyképességét a fokozódó verseny, különösen az erősödő kínai konkurencia közepette.
A rendezvényen a német autógyártó vezetői terveikkel kapcsolatban hangsúlyozták, hogy azok többek szimpla költségcsökkentési programoknál, és inkább a hatékonyabb működést szolgálják.
„A költségcsökkentés egy összetevő, de ez sokkal többről szól” – mondta el Oliver Blume vezérigazgató. „Teljesítményjavító programokról beszélünk, melyekkel elkezdjük javítani hatékonyságunkat (…) minden márka esetében azonos eljárással kezdünk, azonban márkánként eltérő megközelítéssel.”
Nincs idő tétlenkedni
A VW az elmúlt kettő évben 1,1-1,2 százalékos csoportszintű bevételnövekedésről számolhatott be, azonban nyilvánvaló, hogy a vállalatvezetés ennél sokkal nagyobb értéket tartana ideálisnak. A most ismertetett célok között szerepel, hogy 2027-re a bevételnövekedés éves értéke elérje az 5-7 százalékot.
Az árbevétel-arányos jövedelmezőség értékét szintén feljebb tornásznák, 2030-ig a mostani 8,1 százalékról 9-11 százalékra növelnék az értékét.
Blume elismerte, hogy gyors változásokra van szükség a céljaik eléréséhez: „Rendkívül gyorsan kell megváltoznunk ahhoz, hogy hosszú távon versenyképesek maradjunk” – mondta.
Értékteremtés a mennyiség helyett
„Ha megnézzük, hogyan működött a VW a múltban, azt láthatjuk, hogy sokszor emelkedett a fix költségünk, és ennek a mértékét akartuk meghaladni (a bevételnöveléssel)” – fogalmazott Arno Antlitz pénzügyi vezető.
„Meggyőződésünk, hogy az átalakulás során a stratégiánkat az érték a mennyiség felett megközelítésre kell módosítanunk, nagyon fegyelmezettnek kell lennünk az állandó költségek, a beruházások terén, és inkább az értékteremtésre kell fókuszálnunk” – tette hozzá.
Az új teljesítményjavító program értelmében minden márkának saját célt állítanak működési eredmény, nyereségesség, nettó pénzáram és befektetési ráta tekintetében. Egy Reuters-nek nyilatkozó forrás szerint ezeket a célértékeket a következő hónapokban, a VW Csoport márkáinak saját befektetői napjai során ismertetik majd.
Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a VW névadó márkája nemrég már jelezte, hogy éves nyereségét 2026-ig 10 milliárd euróval növelné.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!