Gyártók Érzi a nyomás növekedését a Volkswagen

Érzi a nyomás növekedését a Volkswagen

autopro.hu/V.M. | 2023.06.23 07:21

Érzi a nyomás növekedését a Volkswagen

Arno Antlitz, a Volkswagen pénzügyi igazgatója a befektetői napon | Fotó: Volkswagen Newsroom

A Volkswagen Csoport a gyorsan erősödő versenyre tekintettel több módon is javítana versenyképességén, egyúttal felgyorsítaná eredményeinek növekedését. Mindezek érdekében a konszern megálljt parancsolna a fix költségek emelkedésének és javítaná nyereségességét a termelékenység fokozásán keresztül.

Hirdetés

A Volkswagennek a nemrég megtartott befektetői nap alkalmából érdemi választ kellett nyújtania arra, hogy hogyan kívánja megőrizni versenyképességét a fokozódó verseny, különösen az erősödő kínai konkurencia közepette.

A rendezvényen a német autógyártó vezetői terveikkel kapcsolatban hangsúlyozták, hogy azok többek szimpla költségcsökkentési programoknál, és inkább a hatékonyabb működést szolgálják.

„A költségcsökkentés egy összetevő, de ez sokkal többről szól” – mondta el Oliver Blume vezérigazgató. „Teljesítményjavító programokról beszélünk, melyekkel elkezdjük javítani hatékonyságunkat (…) minden márka esetében azonos eljárással kezdünk, azonban márkánként eltérő megközelítéssel.”

Nincs idő tétlenkedni

A VW az elmúlt kettő évben 1,1-1,2 százalékos csoportszintű bevételnövekedésről számolhatott be, azonban nyilvánvaló, hogy a vállalatvezetés ennél sokkal nagyobb értéket tartana ideálisnak. A most ismertetett célok között szerepel, hogy 2027-re a bevételnövekedés éves értéke elérje az 5-7 százalékot.

Az árbevétel-arányos jövedelmezőség értékét szintén feljebb tornásznák, 2030-ig a mostani 8,1 százalékról 9-11 százalékra növelnék az értékét.

Blume elismerte, hogy gyors változásokra van szükség a céljaik eléréséhez: „Rendkívül gyorsan kell megváltoznunk ahhoz, hogy hosszú távon versenyképesek maradjunk” – mondta.

Értékteremtés a mennyiség helyett

„Ha megnézzük, hogyan működött a VW a múltban, azt láthatjuk, hogy sokszor emelkedett a fix költségünk, és ennek a mértékét akartuk meghaladni (a bevételnöveléssel)” – fogalmazott Arno Antlitz pénzügyi vezető.

„Meggyőződésünk, hogy az átalakulás során a stratégiánkat az érték a mennyiség felett megközelítésre kell módosítanunk, nagyon fegyelmezettnek kell lennünk az állandó költségek, a beruházások terén, és inkább az értékteremtésre kell fókuszálnunk” – tette hozzá.

Az új teljesítményjavító program értelmében minden márkának saját célt állítanak működési eredmény, nyereségesség, nettó pénzáram és befektetési ráta tekintetében. Egy Reuters-nek nyilatkozó forrás szerint ezeket a célértékeket a következő hónapokban, a VW Csoport márkáinak saját befektetői napjai során ismertetik majd.

Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a VW névadó márkája nemrég már jelezte, hogy éves nyereségét 2026-ig 10 milliárd euróval növelné.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink