Gyártók Elstartolt a VW ID.4 X gyártása Kínában

Elstartolt a VW ID.4 X gyártása Kínában

autopro.hu/Sz.N. | 2020.10.29 04:18

Elstartolt a VW ID.4 X gyártása Kínában

Fotó: Volkswagen Newsroom

A Volkswagen elkezdte az MEB-platformra készülő elektromos autójának gyártását a SAIC által működtetett antingi gyárában, Sanghaj mellett, mely kifejezetten az ID.4 X összeszerelésével foglalkozik. Az ID.4 Crozz gyártása is elindul hamarosan, melyet egy hasonló kínai, az FAW-vel közös vállalkozása keretében készítenek.

Hirdetés

Az ID.4-et Kínában a SAIC-VW és az FAW-VW különböző nevek alatt gyártja. A Gasgoo forrása szerint az ID.4 X az elektromos SUV azon verziója, melyet a SAIC-VW párosnak fejlesztettek, míg az ID.4 Crozz az FAW-VW duó járműve. A későbbiekben ID.3-ak is legurulnak majd az antingi gyártósorokról.

A SAIC Volkswagen elmondása szerint az első ID.4 X, ami október 27-én készült el, a 23.000.001 számú jármű, melyet az együttműködés keretében gyártottak. A vállalatot 1984-ben alapították, hivatalosan 1988 óta közös a vállalkozás.

A gyártás megkezdésével a Volkswagen teljesítette saját ütemtervét. 2019 novemberében, a koronavírus-krízis kitörését megelőzően, a gyártó bejelentette, hogy 2020 októberében indítja a szériagyártást, és tartotta magát a tervhez, akkor is, ha néhány napot csúszott.

Minden piac kap egy kis sajátosságot

Anting egy kizárólag elektromos autókat gyártó üzem, ahol kizárólag MEB-platformra épülő járművek készülnek. A gyár alapkőletétele 2018 októberében volt, az előszéria-gyártás már 2019 novemberében elkezdődött. Akkor úgy tervezték, hogy a Volkswagen márka modelljeit készítik egy kizárólag a kínai piacra tervezett identitással. Az antingi telephelyen évi 300 ezer járművet tudnak gyártani, az üzem teljes beruházásának értéke 17 milliárd jüan (2,15 milliárd euró).

Az ID.4 kínai indulását 2021 tavaszára ütemezték – nem sokkal azután, hogy az ID.4 Crozz gyártása elkezdődött Foshanban (közösen az FAW-vel). Az első modelleket az EU-ba 2020 decemberében szállítják, a szériagyártás augusztusban indult Zwickauban.

Másfélmillió elektromos autó 2025-ig

Már az ID.4 szeptemberi világpremierjét megelőzően a VW márkavezetője, Ralf Brandstätter hangsúlyozta, hogy az ID.4-et egy világautónak álmodták meg, amit a főbb piacokra országspecifikus adaptációkkal terveztek. „Habár az ID.4-gyel a közös alap minden piacon jelen van” – mondta Brandstätter. „A fogyasztók erős technológiai felszereltséget, magas hatótávot és gyors töltési időt várnak el.”

A Volkswagennek komoly céljai vannak az ID.4-gyel: ahogy az már jól ismert, a wolfsburgi székhelyű vállalat 1,5 millió elektromos autót akar értékesíteni 2025-ig. Ezek közül 500 ezer ID.4-es lenne – más szavakkal az „elektromos Tiguan" tenné ki az MEB értékesítések harmadát – számolt be az electrive.com.

Kiemelt Partnereink