Gyártók Elköltözött Szlovákiából a nagyszombati gyár slágerterméke

Elköltözött Szlovákiából a nagyszombati gyár slágerterméke

autopro.hu/P.B. | 2023.12.15 07:17

Elköltözött Szlovákiából a nagyszombati gyár slágerterméke

Fotó: Stellantis Media

A nagyszombati autógyárban már csak egyetlen modellt gyártanak, miután a szupersztárnak számító Peugeot 208 elköltözött. A Citroën C3 viszont marad Szlovákiában, sőt, az elektromos verzióját is ott fogják majd gyártani.

Hirdetés

A Peugeot két népszerű modelljét is Nagyszombaton gyártotta: előbb a 207-est, majd annak utódját, a 208-ast. Utóbbi autó rendkívüli sikereknek örvendett, tavaly is a legnépszerűbb autó volt az európai újautó-piacon. A modell viszont novemberben elköltözött a Felvidékről: a Hospodárske noviny a napokban arról számolt be, hogy a nagyszombati gyár átalakítása miatt a 208-ast már csak Marokkóban gyártják.

A lépés nem volt előzmények nélküli: mivel Marokkóban motorgyára is van a Stellantisnak, így a költségeket tekintve jobban megéri a 208-as modellt csak ott gyártani, főleg, hogy azt eddig is gyártották Kentirában is Nagyszombat mellett.

Nem kell félni a bezárástól

A 208-as költözésével a nagyszombati üzem jelenleg csak egy modellt, a Citroën C3-at gyártja. Az üzemet jelenleg 180 millió euróból átalakítja a Stellantis, hogy elektromos modelleket is tudjon ott gyártani – azaz a nagyszombati gyár jövője biztosított, noha jelenleg csak hétköznap működik a termelés, és csak egy modellt gyártanak ott.

Ami a Peugeot 208-ast illeti, annak gyártásában a marokkói üzem kizárólagosságot szerzett a belső égésű verzió esetében, míg az elektromos variánst a spanyol Zaragozába költöztetik – utóbbi lokációban készül az Opel Corsa elektromos változata is.

Gyárthatnak Opelt is Szlovákiában

Mint említettük, Nagyszombaton zajlik az elektromos transzformáció. A tervek szerint a C3 elektromos verzióját fogják a felvidéki városban gyártani, ugyanakkor francia lapértesülések szerint már 2024-től Nagyszombatra költözhet az Opel Crossland gyártása is.

A Citroën C3 elektromos változatának alapára a Stellantis tervei szerint 20 ezer euró körül lesz, ezzel a modell az elektromos autók szegmensében kifejezetten olcsónak számít majd, a kínai versenytársai mellett a Renault és a Volkswagen tervezett belépőszintű e-autói lehetnek a konkurensei.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink