Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Eljött a búcsú ideje: leáll a Ford Fiesta gyártása
Július 7-én az utolsó Ford Fiesták is legördülnek az amerikai autógyártó kölni üzemének gyártósoráról. A vállalat még tavaly hozott döntést a népszerű kisautó kivezetéséről.
A szegmensének meghatározó játékosának számító Fiesta nyolc generáció és 47 év pályafutás után távozik. Az utolsó kettő példány a Fordnál fog maradni: az egyik a gyártó kölni történelmi modellgyűjteményének része lesz, míg a másik az Egyesült Királyságban található hasonló járműpark részét fogja alkotni.
A Fiesta helyét követelte az elektrifikáció
A Ford a már megkezdett és egyre magasabb sebességbe kapcsoló elektrifikációja miatt döntött a Fiesta „beáldozásáról”. Martin Sander, a Ford Model E elektromos autós üzletág európai részlegének vezetője még 2022 decemberében úgy nyilatkozott az Autocar magazinnak, hogy a kisautónak azért kell mennie, mert „szükség van a helyre a gyárban” az elektromos Explorer SUV gyártásához.
A Ford a korábbi döntése alapján Kölnben kezdi meg tisztán elektromos autói nagy volumenű európai gyártását. „Ez az a pont, ahol hely kell nekünk a gyártáshoz, mivel a Fiesta gyárát egy kizárólag akkumulátoros elektromos autókat készítő üzemmé alakítjuk” – mondta Sander.
Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a Ford az átalakítási munkálatok után júniusban nyitotta meg képletesen a kölni üzemet Kölni Villamosítási Központ néven. A létesítményben évente akár 250 ezer elektromos járművet is összeszerelhetnek a jövőben.
Más modelleknek is mennie kell
A Fiesta nem az egyedüli modellje az amerikai márkának, melynek az elektrifikáció vagy részben amiatt kell búcsút vennie. Az S-Max és Galaxy egyterűek gyártása 2023 áprilisában állt le véglegesen, míg a Focus gyártósorai 2025-ben csendesednek el Saarlouis-ban.
Mint ismert, utóbbi egység jövője egészen eddig kérdéses volt, ugyanis nem lehetett tudni mi lesz az üzem és a munkahelyeinek sorsa a kompakt Focus kivezetése után. A friss hírek szerint egy még meg nem nevezett nemzetközi beruházó fog új életet lehelni a gyárba.
A Ford 2030-tól kizárólag teljesen elektromos járműveket tervez értékesíteni Európában. 2026-ra évente 600 ezer villanyhajtású autót adna el Model E divíziója alatt, mely a belső égésű motoros Ford Blue és a haszonjárművekre specializálódott Ford Pro üzletágaktól függetlenül működik.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!