Gyártók Elektromos modellekkel és önvezetéssel erősít rá Kínában a GM

Elektromos modellekkel és önvezetéssel erősít rá Kínában a GM

autopro.hu/P.B. | 2020.08.21 04:23

Elektromos modellekkel és önvezetéssel erősít rá Kínában a GM

Fotó: GM Corporate Newsroom

Nagyobb hangsúly az elektromobilitáson és az autonóm technológiákon – ezzel erősítené meg pozícióját a General Motors Kínában. A kínai piac a GM eladásainak ötödét teszi ki, ám hosszú prosperáló időszak után a cég veszteséget produkált a járműipar legnagyobb felvevő piacán, ezért eljött az ideje a váltásnak.

Hirdetés

Julian Blissett, a General Motors új kínai vezetője hosszan mesélt a Reutersnek arról, hogy az amerikai autógyártó hogyan változtatja meg kínai üzletpolitikáját. Röviden úgy lehetne összefoglalni a változásokat, hogy zöldebbre vált a GM Kínában, valamint még több új technológiát adaptál majd a megjelenő modelljeiben.

Blissett szerint nem hagyhatják figyelmen kívül, hogy a kínai piacon egyre nagyobb a szerepe az elektromobilitásnak, valamint az autonóm vezetést segítő technológiáknak. Ezért ezek a komponensek kerülnek előtérbe a GM kínai üzletpolitikájában – mondta az idén kinevezett vezető, aki Matt Tsient váltotta.

Ikonikus modellek elektromos változata jön

Hamarosan jöhet az erősen elektrifikált Cadillac és a Buick a kínai piacra, valamint a General Motors kínai modelljei, a Baojun és a Wuling szintén erre az útra lépnek – mondta Blissett, aki hozzátette, hogy a kínai piac gyorsan változik, ezért az nem működik, hogy csendben, nyugodtan figyeljék az eseményeket.

A GM közel két évtizeden át folyamatos növekedést ért el Kínában, ez 2017-ben már négymillió eladott autót jelentett. Ehhez képest 2019-re 3,1 millióra estek vissza az amerikai vállalat eladásai, idén pedig a koronavírus-járvány miatt minden bizonnyal még alacsonyabb lesz ez a szám.

A GM vetélytársai közé Kínában a Volkswagen Csoport, a Honda és a Tesla tartoznak, valamint a helyi gyártók közül a Geely és a Great Wall emelkednek ki.

A cél újra az évi négymillió eladott autó

Nemcsak abszolút értékben, de százalékosan is visszaesett a GM Kínában. A 2017-es rekord 14,3 százalékos részesedést jelentett a kínai piacon, 2019-ben viszont már csak 12,2 százalék volt ez a részesedés úgy, hogy az összes eladott autó száma is csökkent az ázsiai országban.

Blissett a Reutersnek elmondta, hogy a GM legfőbb célja újra elérni az évi négymillió eladott autót Kínában, amilyen gyorsan csak lehetséges. Pontosabb becslést nem kívánt adni, mint fogalmazott, a világgazdaság helyreállásától függ, mikor lehet ennek a célnak realitása.

Elektrifikációs forradalom

A General Motors kínai részlege a következő öt évben tőkéjének és munkaerejének felét arra fogja összpontosítani, hogy elektromos járműveket, és önvezetést támogató rendszereket gyárthassanak. Blissett megfogalmazása szerint ezzel a jövőbe fektet a vállalat.

A GM kínai vezetője szerint Kínában nagyon nyitottak és érdeklődőek az emberek a technológiai újítások iránt, legyen szó telefonokról, számítógépekről vagy járművekről. „Az elektrifikáció sokkal gyorsabban zajlik Kínában, mint az Egyesült Államokban vagy Európában” – mondta Blissett.

Kiemelt Partnereink