Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektromos kukásautók gyártásába kezd a Daimler és a Quantron
A Quantron meglévő járműveket alakít át elektromos hajtásúvá, emellett a hivatalos európai forgalmazója a CATL akkumulátoroknak és a Karsan buszoknak. A cég most azután nyitott a Mercedes Econic kukásautók elektromossá tétele felé, hogy a Daimler bejelentette a eEconic gyártását.
Elképesztő gyorsasággal terjeszkedik a 2019-ben alapított Quantron. A legújabb termékpaletta-szélesítésük a Mercedes Econic elektromossá alakítása, amit néhány héttel azután jelentettek be, hogy a Daimler hivatalos bejelentést tett az eEconin gyártásáról. A Quantron mindenesetre meg is előzheti a Daimlert, hiszen az elektromos Econic sorozatgyártását 2022-re tervezi a cég.
A Quantron szerint az elektromossá alakított Econic teljesítménye 350 kW lesz, az akkumulátor 280 kilowattóra kapacitással rendelkezik, a jármű hatótávja pedig 150 kilométer lehet. Az átalakításokat akár azonnal elkezdhetik, igaz, korábban arról számolt be a cég, hogy a koronavírus-járvány miatt késések várhatóak termékeik kiszállításában.
Csak a második generációs Econic alakítható át
A Mercedes Econic gyártása 1998-ban kezdődött, a második generáció pedig 2013 óta érhető el. A Quantron szerint az átalakítás csak az Euro 6-os besorolású motoroknál kivitelezhető, így csak a második generációs Econic jöhet szóba.
A Daimler az eActros alapján készíti el az Econic elektromos változatát. A Mercedes által gyártott jármű hatótávja 200 kilométer lehet, ezt egy 240 kilowattórás akkumulátor teszi lehetővé.
A Quantron elektromos buszokat is gyárt
A török Karsannal együttműködve teljesen elektromos autóbuszok gyárt, illetve forgalmaz Németországban. A BMW i3-ban is használt akkumulátorokkal felszerelt első elektromos Karsanok már forgalomban vannak Németországban – írja az Electrive.
A Quantron a Karsan Jet és Atak típusait alakítja át elektromossá. Utóbbi egy midibusz, ami Magyarországon is ismerős lehet, hiszen a BKV 15 darabot üzemeltet belőle, jellemzően a Budai Várban és a Gellérthegyen. A Budapesten forgalomban lévő Karsanok dízelhajtásúak, és még az előtt szerezte be őket a BKV, hogy a Quantron egyáltalán megalakult volna.
Akkumulátorokban is utazik a cég
Ahogyan arról korábban az autopro.hu beszámolt, a Quantron a hivatalos európai forgalmazója a kínai akkumulátor-gyáróriásnak, a CATL-nek. Az akkumulátorok forgalmazása mellett a Quantron maga is részt vesz a gyártásban.
A CATL jelenleg a harmadik legnagyobb piaci szereplő az akkumulátorgyártás területén, de a koronavírus-járvány hatására akár piacvezetővé is válhat az idén.