Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18A JLR a mérnökei képzésén és kutatásokon is dolgozik a Műegyetemmel
2024.05.15 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektrifikációra fókuszál különválása után az Iveco
Az olasz-amerikai CNH Industrialból kiválás előtt álló Iveco haszongépjármű-gyártó ismertette új stratégiáját, ami szerint a jövőben a zéró kibocsátású buszok és teherautók fejlesztésére fog fókuszálni.
Az európai teherautógyártó kiválása anyaszervezetéből nem sokkal fogja követni a Daimler haszongépjárműveket gyártó üzletágának, a Daimler Trucknak december első felében esedékes különválását.
Hasonlóan a Daimler Truckhoz, az önállósodott Iveco részvényeit is tőzsdei kereskedelembe fogják bocsátani. Korábban, még 2019-ben a Volkswagen teherautókat gyártó egységét, a Tratont is bevezették a tőzsdére.
A különleges és katonai felhasználásra szánt járműveket is gyártó Iveco hivatalos közleménye szerint a különválása őt és a CNH Industrialt is segíteni fogja tevékenységeik konszolidációjában. A szétválást követően a CNH fő termékeit mezőgazdasági, valamint építőipari járművek és berendezések fogják alkotni.
Gyorsan bővítenék az elektromos kínálatot
Az Iveco lemaradásban van az elektromos haszongépjárművek fejlesztésében, frissen ismertetett 2026-os stratégiája szerint azonban 2023-ra több tisztán elektromos buszt is ki fog fejleszteni, továbbá 2024-re elektromos és üzemanyagcellás nehéz tehergépkocsikkal fogja bővíteni kínálatát.
Az alternatív hajtású nehéz tehergépjárművek egyrészt szükségesek ahhoz, hogy az Iveco megfelelhessen a szigorodó EU-s emissziós követelményeknek, amik – csakúgy, mint az autógyártásban – az elektromos járművek értékesítésének növelése felé mozdítja a teherautógyártókat.
Az új járművek egyúttal segíthetnek majd javítani az olasz OEM pozícióját a nehéz teherautók kategóriájában, ahol mostanra lemaradt a versenyben.
A Reuters beszámolója szerint az Iveco jövendőbeli vezérigazgatója, Gerrit Marx magabiztosan beszélt a vállalat fejlődési képességével kapcsolatban. Az új stratégia ismertetésére szolgáló sajtóeseményen úgy fogalmazott, hogy az Ivecóra, mint egy „150 éves startupra” kell gondolni, ami képes „túljárni” a nagyobb versenytársak eszén.
Az OEM, fejlesztéseihez a forrást a közepes teherautók eladásaiból nyerheti majd, a szegmensben ugyanis Európában a második helyen áll, rögtön a Daimler után.
Nyitottak az együttműködés iránt
Marx a sajtótájékoztatón megosztotta, hogy nyitottak az ázsiai együttműködések iránt, amik kiterjedhetnek közös fejlesztésre vagy alkatrészek közös használatára.
Arra az újságírói kérdésre, hogy a vállalatot érdekelné-e a koreai Hyundai-jal vagy a kínai Geely-vel való kooperáció, Marx azt mondta: „Az egy célszerű globális együttműködés lenne… pontosan olyan, amire felkészítettük magunkat.”
Az Iveco különválásáról december 23-án fognak szavazni a CNH részvényesei, akik a kiszervezést követően minden öt CNH-részvényük után egyet fognak kapni az Iveco papírjaiból. Amennyiben a kiválást megszavazzák, az Iveco január 3-én fog tőzsdére lépni.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!