Gyártók Eladásra kínálja emissziós kreditjeit a Renault

Eladásra kínálja emissziós kreditjeit a Renault

autopro.hu/V.M. | 2020.10.14 10:23

Eladásra kínálja emissziós kreditjeit a Renault

Fotó: Renault Media Site

Jól alakulnak a francia Renault elektromosautó-értékesítései, méghozzá annyira, hogy most már maga is kínál krediteket olyan gyártóknak, akik máskülönben nem tudnának az uniós szén-dioxid-kibocsátási határértékeken belül maradni. Ez ugyanakkor rossz hír az amerikai Teslának, mely eddig a kreditek értékesítésének köszönhette nyereségét.

Hirdetés

Az elektromos autókat készítő Tesla nem lehetett volna nyereséges négy egymást követő negyedévben a zéró kibocsátású autói után járó kreditek, és azok tradicionális OEM-eknek való értékesítése nélkül. A vállalat 2018-ban 419 millió dollár, 2019-ben pedig 594 millió dollár bevételhez jutott ezúton. Az idei második negyedévben a kreditekből befolyó pénzösszeg tette ki a teljes bevételének 7 százalékát, míg 2020 egészében egymilliárd dollár bevételre számítanak a kreditekből.

A Renault, a Nissan és a Mitsubishi hármasának szövetsége a legnagyobb elektromosautó-gyártó volt, míg a Tesla át nem vette az elsőbbséget. A három vállalat típusainak kibocsátását együttesen mérik az EU-ban, a Renault, melynek idei eladásainak 11 százalékát tették ki villanyhajtású modellek, most mégis külön kínálja kreditjeit – derül ki az Európai Bizottság hivatalos dokumentumából.

A francia autógyártó november 18-ig adott határidőt más OEM-eknek, hogy vegyenek kreditjeiből egy tárgyalással kialakított áron, hogy azáltal teljesíthessék a 2021-es emissziós előírásokat.

Egyre többen kínálják azt, amit a Tesla

A Renault a Volvo mellett a második olyan európai autógyártó lesz, mely krediteket kínál. Nem is olyan rég az európai vállalatok csak a Teslához fordulhattak, amitől a Fiat Chrysler jelenleg egyedüli európai gyártóként vásárol krediteket. 2021 első negyedéve után valószínűleg azonban az FCA sem lesz rászorulva a Tesla segítségére, ugyanis a PSA-val létrehozandó Stellantis modelljeinek átlagos emissziója már nem fogja meghaladni a határértékeket.

A PSA a második legnagyobb elektromosautó-gyártó Európában, és 2020-as értékesítéseinek várhatóan 10 százalékát fogják kitenni villanyautók.

Felkészültek a változásra

A Tesla szabadon adhatja el kreditjeit, mert csak zéró kibocsátásúnak tekintett elektromos modelleket gyárt. Zach Kirkhorn, a vállalat pénzügyi vezetője szerint azonban felkészültek arra, hogy a jövőben csökkenni fog a kreditjeik iránti kereslet.

A Forbes cikke szerint korábban még azt mondta, hogy üzleti tevékenységüket nem azzal a feltételezéssel tervezik, hogy a kreditek a jövőben jelentős bevételi források lesznek. Hozzátette, arra számít, hogy a kreditekből befolyó összeg 2020-ban a duplája lesz a 2019-esnek, majd a következő néhány évben is növekedés várható, mígnem csökkenésbe nem kezd.

Már sejteni lehet az első vevő kilétét

Bennfentes források szerint a Renault kreditjeinek legígéretesebb vásárlója a Daimler, mely épphogy teljesíteni fogja a számára megállapított 2020-as kibocsátási célt.

A kettő vállalat már jelenleg is együttműködik. A Renault a Twingo modelljéhez használja a Smart alkatrészeit, míg a Mercedes-Benz a Renault motorjait építi kisebb modelljeibe.

2020-ban már a Volkswagen is kötött kreditekkel kapcsolatos megállapodásokat. Megegyezett a kínai MG-vel, hogy Európában együttesen számíthassák be kreditjeiket, ezenfelül a SAIC járműgyártóval közös kínai vállalatában készült modellek után járó kreditek európai használatáról is megegyezett.

Kiemelt Partnereink