Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyre több zöldacélt használ a BMW
A müncheni központú vállalatcsoport alacsony emisszióértékű acél beszállítására vonatkozó, 2026-tól hatályos megállapodást írt alá a németországi Salzgitter AG acélgyártó vállalattal. A BMW Csoport Európában működő gyárainak sorozatgyártási folyamataihoz szükséges acélmennyiség több mint 40 százalékát így a Salzgitter AG és az H2 Green Steel vállalatok szállítják majd, amely évente mintegy 400 ezer tonnányi káros anyag kibocsátását előzi meg.
Tovább zöldül a BMW, újabb lépéseket tett a bajor OEM a fenntarthatóság felé. Mivel az acél hagyományos, szénalapú előállítása jelentősen terheli a környezetet, ezért a zöldacél alkalmazása egy fontos lépés. A BMW a német Salzgitter AG acélgyártó vállalat oldalán egy alacsony emisszióértékű acél beszállítására vonatkozó megállapodást írt alá: a határozottan alacsonyabb emissziós értékű alapanyag 2026-tól jelenik meg a BMW Group Európában működő gyárainak sorozatgyártási folyamataiban.
A bajor prémiumgyártó ezzel megduplázza az alacsony emisszióértékű acélt beszállító partnerei számát, hiszen célja, hogy 2030-ra az Európában működő gyárai sorozatgyártási folyamataihoz szükséges acélmennyiség több mint 40 százalékát alacsony emisszióértékű acél adja. A vállalatcsoport így évente mintegy 400 ezer tonnányi káros anyag kibocsátását előzi meg.
Holisztikus megközelítés
„A beszállítói hálózatunkban jelentkező károsanyag-kibocsátás további csökkentését tekintve ez egy újabb fontos lépés” – fogalmazott Joachim Post, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésekért és beszállítói hálózatért felelős tagja. „Célunk, hogy holisztikus megközelítés szerint csökkentsük sorozatgyártásban kínált járműveink teljes életciklusra vetített emissziós értékeit. Azáltal, hogy Európában működő gyáraink sorozatgyártási folyamataiban a jövőben egyre nagyobb arányban alkalmazunk alacsony emisszióértékű acélt, ezen alapanyag tekintetében is irányt mutatunk” – tette hozzá.
„A Salzgitter AG új stratégiájának középpontjában a körforgás áll” – mondta Gunnar Groebler, a Salzgitter AG vezérigazgatója. „Határozott álláspontunk, hogy az újrafelhasználható alapanyagok zárt körforgása kizárólag erős partnerekkel együttműködve fejtheti ki maximális hatását.
Az alacsony emisszióértékű acél beszállítására vonatkozó megállapodások a BMW Csoport Európában működő gyárainak sorozatgyártási folyamataihoz szükséges acélmennyiség több mint 40 százalékát fedezik
Nem az első ilyen megállapodás
A BMW Group tavaly októberben írt alá megállapodást a svédországi H2 Green Steel startup vállalkozással. 2025-től az H2 Green Steel olyan acéllal látja el a müncheni központú vállalatcsoport Európában működő gyárait, amelynek előállításához kizárólag hidrogént és megújuló energiákból származó zöldenergiát használnak fel. Az alacsony emisszióértékű acél előállítása során a hagyományos acélgyártáshoz képest 95 százalékkal kevesebb káros anyag keletkezik.
A Salzgitter AG és az H2 Green Steel vállalatok így a BMW Group Európában működő gyárainak sorozatgyártási folyamataihoz szükséges acélmennyiség több mint 40 százalékát szállítják majd, amely évente mintegy 400 ezer tonnányi káros anyag kibocsátását előzi meg. A BMW Csoport európai présüzemei évente több mint félmillió tonna acélt dolgoznak fel.
Fokozatos átállás az alacsony emisszióértékű acélgyártásra
Kiváltképp energiaigényes gyártási folyamata miatt az acélgyártás magas károsanyag-kibocsátással jár. Sokoldalú felhasználási lehetőségei révén azonban az acél az autógyártás egyik legfontosabb alapanyaga, amely a karosszériaelemek és számos más alkatrész esetében is, hosszútávon létfontosságú marad.
Az acélgyártás emissziós értékének jelentős csökkentése érdekében a Salzgitter AG fokozatosan áttér a gyakorlatilag szénmentes termelésre. Az átállás két kulcsfontosságú eleme a megújuló erőforrások felhasználásával előállított villamos energia, valamint annak alkalmazása az elektrolízisből származó hidrogén előállításakor. Az így előállított zöld hidrogén tökéletesen képes helyettesíteni a hagyományos kohászati eljárás során használt szenet: ezt az úgynevezett közvetlen redukciós üzemek teszik lehetővé, amelyek a vasércet a zöld hidrogén közreműködésével szilárd állapotú vassá redukálják. Az így előállított vasat ezt követően egy megújuló villamos energia felhasználásával működő, elektromos kemencében olvasztják be.
Tervei szerint a Salzgitter AG ezzel a módszerrel az acélgyártásban jelentkező károsanyag-kibocsátás mértékét fokozatosan az eredetinek körülbelül öt százalékára csökkenti – áll a BMW közleményében.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!