Gyártók Dízelbotrány miatti pert nyert a Volkswagen

Dízelbotrány miatti pert nyert a Volkswagen

autopro.hu/V.R. | 2023.06.26 13:18

Dízelbotrány miatti pert nyert a Volkswagen

Fotó: Volkswagen Newsroom

Egy szövetségi bíró a Volkswagen javára döntött azokban a perekben, amelyeket két egyesült államokbeli megye indított az autógyártó ellen a dízel-kibocsátási csalási botránya miatt. Az amerikai megyék nem tudták bizonyítani, hogy az autógyártó megsértette volna a járművek károsanyag-kibocsátását szabályozó rendszerének manipulálása elleni előírásokat.

Hirdetés

Charles Breyer amerikai kerületi bíró San Franciscóban múlt héten úgy döntött, hogy a Utah állambeli Salt Lake megye és a floridai Hillsborough megye nem tudta kellően bizonyítani, hogy a Volkswagen megsértette a járművek káros anyag kibocsátás szabályozó rendszerének manipulálása elleni előírásokat.

Robert Giuffra, a Volkswagen ügyvédje szerint ez a döntés a vállalatot „a dízelperek útjának végéhez közelíti az Egyesült Államokban”. Az autógyártó korábban májusban 85 millió dolláros megállapodást kötött Texasszal, a vállalatot perlő utolsó állammal, bár ez az egyezség még nem tekinthető véglegesnek – számolt be a Reuters.

Sokba került a csalás

A Volkswagen 2015-ben hozta nyilvánosságra, hogy a károsanyag-kibocsátási tesztek eredményét úgy hamisította meg, hogy világszerte 11 millió járműbe úgynevezett „csaló eszközöket” és kifinomult szoftvereket szerelt be, amelyek lehetővé tették, hogy csak a kibocsátási tesztek során csökkentsék a járművek emisszióját.

A vállalat korábban beleegyezett, hogy több mint 20 milliárd dollár büntetőjogi és polgári jogi büntetést és kártérítést fizet az amerikai szövetségi szabályozóknak, államoknak, kereskedőknek és tulajdonosoknak. Világszerte már összesen több, mint 30 milliárd dollárt fizetett ki.

Változtak a perlés feltételei

Az amerikai 9. Kerületi Bíróság 2020-ban úgy döntött, hogy az állami és helyi önkormányzatok nem perelhetnek az eredetileg a járművekkel együtt értékesített manipulációs célú eszközök és szoftverek miatt, mivel ez a szövetségi Tiszta Levegő törvény szerint az amerikai környezetvédelmi ügynökség jogköre.

A döntés ugyanakkor lehetővé tette számukra, hogy pereljenek a karbantartás során később telepített szoftverfrissítések miatt. Breyer ennek ellenére elutasította a megyék keresetét az említett frissítésekkel kapcsolatban, mivel szerinte a bizonyítékok nem támasztják alá, hogy azok rontották volna a károsanyag-kibocsátást.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink