Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kétmilliárdos beruházást hajtott végre a magyar gépgyártó
2024.05.21 17:17Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Csúcsmodellekből sem volt hiány az Automotive Hungary-n
Mint ismert, az elmúlt napokban – május 10-13-a között – tartották a budapesti Hungexpo területén az Automotive Hungary szakkiállítást, együtt megrendezve az Ipar Napjai és a Mach-Tech kiállításokkal. Az esemény ugyan nem konkrétan az autókról szólt, ám ettől még ebből a szempontból sem lehetett okunk panaszra.
A Magyarországon személyautó-gyártással is foglalkozó három hazai OEM – az Audi, a Mercedes-Benz és a Suzuki – egyaránt a zászlóshajóit vitte ki az Automotive Hungary szakkiállításra, ahol egymás mellett kapott helyet a három vállalat. Talán nem volt véletlen, hogy az Audi standja éppen Győr város pultjával szemben kapott helyet. A három autógyártó mellett még az Ikarus is jelen volt az elektromos 120e modellel.
Az együttesen rendezett három kiállítás közül az Automotive Hungary az E pavilont foglalta el, így itt láthattuk az autókat is – amelyek természetesen sok érdeklődőt vonzottak, nem volt egyszerű feladat napközben fotót készíteni ezekről a járművekről.
Elektromos offenzíva
Mindenképpen figyelemreméltó, hogy mindhárom gyártó standján helyet kaptak alternatív hajtású modellek – sőt, ezek voltak többségben. Az alábbiakban abban a sorrendben vesszük végig a gyártók kiállított portékáját, amilyen sorrendben azok elhelyezkedtek a kiállításon a középpont felől haladva.
Az Audi Hungaria három modellt hozott magával a Hungexpóra: a központi szerep talán a TT RS-nek jutott, amit a szó szigorú értelmében nem is lehetett körbejárni, az ugyanis egy emelvényen kapott helyet.
A másik két Audi a kiállításon egy e-tron GT és egy Q3 Sportback volt, előbbi fehér, utóbbi látványos, sárga színben. Mindkét autót meg lehetett nézni kívül-belül, így ezek környékén valóságos nyüzsgés volt a kiállítás minden napján.
A Suzuki értelemszerűen két hibridet hozott, hiszen Esztergomban eleve csak hibrideket gyárt már a japán OEM. A kiállításon Magyarország legnépszerűbb új autói közül láthattunk kettőt: egy S-Cross és egy Vitara volt jelen.
A Mercedes-Benz részéről egy tisztán elektromos crossover, egy EQB volt az egyik kiállított jármű, ami már önmagában megérdemelné a figyelem központját, hiszen ez az első tisztán elektromos, Magyarországon gyártott autó.
Ám a Mercedes standjánál el tudta vinni a show-t egy másik autó, és ez nem véletlen: ki ne nézne meg egy Mercedes-Benz AMG CLA 35-öt, ami ráadásul az AMG születésnapjára készült limitált széria, az Edition 55 egyik tagja?
Természetesen mindhárom gyártó csak olyan autót állított ki, amit Magyarországon gyártottak, és olyan modelleket, amiket legalább részben hazánkban gyártanak. A fent említett autók mellett több veterán jármű is helyet kapott a kiállításon, illetve egyes vállalatok is hoztak magukkal járműveket a standjukra, de a fentiek voltak azok, amiket a három magyarországi személyautó-gyártó hivatalosan kivitt megmutatni a rendezvényre.
Tetszett ez a cikk? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!