Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A vártnál kevesebb embert küld el a Bosch
2024.05.15 17:17Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Csomó plusz munkára kötelezi dolgozóit a Stellantis
A Stellantis hamarosan arra fogja kötelezni kettő amerikai üzeme szakszervezeti tagsággal rendelkező dolgozóit, hogy több hónapon keresztül kötelező jelleggel túlórázzanak. A vállalat szerint csupán a termelésben mutatkozó lemaradás behozásáról van szó, a dolgozók azonban úgy gondolják, rossz szándék húzódik a döntés mögött.
A nemrég kiszivárgott, eredetileg az érintett munkavállalóknak küldött dokumentumok szerint a michigani Warren Truck és Jefferson North összeszerelőüzemek július 5. és október 2. között úgynevezett „válság üzemmódban” fognak működni.
A Stellantis és a United Auto Workers (UAW), az Egyesült Államok legnagyobb autóipari szakszervezete között fennálló jelenleg érvényes szerződés szerint válság üzemmódban egy gyár 90 napon keresztül a hét minden napján működhet, és a dolgozóktól egy héten több mint kilenc óra túlórát várhatnak el.
Dolgozók: a cél a megfélemlítés
A Stellantis közlése szerint a megszokottól eltérő gyártási rend bevezetésére azért van szükség, mert a Warren Truck üzemben a Jeep Wagoneer és Grand Wagoneer modellek gyártásában 17.871 járműre tehető elmaradás alakult ki az év eleje óta.
Az UAW tagjai az elmaradásért a Stellantis azon döntését okolják, mely egy teljes műszak megszüntetését jelentette még tavaly nyáron.
A Warren Truck üzem egy saját, főleg szakszervezeti tagokból álló dolgozói csoportja szerint azonban többről van szó, mint a lemaradás behozásáról. „Megpróbálnak megfélemlíteni minket, mivel nem fogunk elfogadni még egy kedvezőtlen szerződést a United Auto Workers-től” – idézi a munkavállalói csoport egy blogbejegyzését a Reuters.
Az UAW és a három nagy amerikai autógyártó, a Stellantis, a Ford és a General Motors közti szerződések szeptember 14-én járnak le. Az új, hamarosan tárgyalóasztalra kerülő megállapodások kapcsán potenciálisan jelentkező sztrájkokra készülve az autógyártók rend szerint növelik készleteiket legnépszerűbb modelljeikből.
Vannak, akik rosszabbul járnak
Akárhogy is, a michigani üzemek dolgozóinak nehéz hónapokra kell készülnie. Mindazonáltal a helyzetük még mindig jobb, mint a Stellantis-hoz tartozó Opel bécsi gyárában dolgozóké. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a manuális sebességváltókat készítő egységet az elektrifikáció következtében bezárják.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!