Gyártók Csendben váltak még autonómabbá a Stellantis autói

Csendben váltak még autonómabbá a Stellantis autói

autopro.hu/R.K.E. | 2024.02.16 15:22

Csendben váltak még autonómabbá a Stellantis autói

Fotó: Facebook/Fiat Chrysler Automobiles

A Stellantis 2023 végén, minden hírverés nélkül vezetett be egy új, második szintű vezetéstámogató rendszerhez tartozó funkciót egyes modelljeiben.

Hirdetés

A Stellantis rendszerének neve Hands-Free Active Driving Assist, vagyis a kéz nélküli vezetéssegítő rendszer a 2024-es Jeep Grand Cherokee modellel mutatkozik be. A Motor Authority feltárt néhány részletet a rendszer működéséről és hardveréről, de maradt néhány kérdés, amelyekre jelenleg nincs válasz.

Mi az a kéz nélküli aktív vezetési asszisztens?

Zavaró módon a Stellantis aktív vezetéssegítő rendszert és kéz nélküli aktív vezetéssegítő rendszert is kínál. Az előbbit a Stellantis aktív sávtartó asszisztensének is nevezhetnénk, amelyhez mindig a kormányon kell tartani a kezeket. Ez a rendszer minden olyan úton használható, ahol látható sávjelzés van. A Stellantis új rendszere lehetővé teszi a kéz nélküli vezetést, de csak a feltérképezett utakon.

A helyzetet még zavarosabbá teszi, hogy a Jeep honlapja bizonyos helyeken felcseréli a két kifejezést, de a Hands-Free Active Driving Assist sokkal bonyolultabb és nagyobb képességekkel rendelkezik.

Mely járművekben elérhető?

Jelenleg a Hands-Free Active Driving Assist rendszer a kétsoros 2024-es Jeep Grand Cherokee és a háromsoros Grand Cherokee L Overland, Summit és Summit Reserve felszereltségű kétsoros és háromsoros Grand Cherokee L modellekhez választható az amerikai piacon.

A vásárlóknak a 3,6 literes V6-os motort kell választaniuk, mivel a rendszer nem felszerelhető a 4xe plug-in hibridhez vagy a V8-ashoz. A 2025-ös Ram 1500 pickup lesz a következő modell, amely a Hands-Free Active Driving Assist rendszert kínálja.

Nem mindenhol használható

A rendszer bizonyos korlátozott hozzáférésű (nyílt keresztutcák nélküli) osztott országutakon működik a TomTom által biztosított térképadatokkal. A GM térképadatait a Dynamic Map Platform (DMP), míg a Ford térképadatait a HERE biztosítja.

A Stellantis nem részletezte, hogy a térképadatok radaralapúak-e, mint a Fordé, vagy lidaralapúak, mint a GM-é. A konszern szóvivője nem osztotta meg azt sem, hogy jelenleg hány kilométernyi térképadat áll rendelkezésre, de a Jeep honlapja „több mint 210 ezer kilométernyi kompatibilis útról" beszél. A GM rendszere 2025 végére pedig egymillió kilométernyi úton fog működni, míg a Ford rendszere jelenleg több mint 210 kilométernyi feltérképezett úttal rendelkezik – jegyzi meg a Motor Authority.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink