Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Csalással vádolja a Greenpeace a Volkswagent
Nem ez az első alkalom, hogy a Greenpeace a Volkswagen elektrifikációs stratégiáját kritizálja. Korábban a civilszervezet arra jutott, hogy a Volkswagen-kereskedések nem készültek fel elég alaposan arra, hogy egy ügyfél elektromos járművet venne, most pedig a VW számaiban kételkedtek a harcos környezetvédők.
A Greenpeace szerint a Volkswagen aránytalanul sok elektromos és plug-in hibrid autót regisztrált a tavalyi év végén ahhoz képest, amennyi belső égésű motorral szerelt autót gyártottak. Az NGO szerint a cél az volt, hogy így játssza ki a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos előírásokat a Volkswagen Csoport.
A riport szerint a Volkswagen 2020 decemberében frissen gyártott és a kereskedésbe került autói között 28,8 százalék volt az elektromos autók aránya, és további 27,3 százalékot tettek ki a plug-in hibridek, azaz a két kategóriát összefoglaló e-autók aránya meghaladta az 56 százalékot. A Greenpeace szerint ez aránytalanul sok, a szervezet úgy véli, nem készülhetett ennyi elektrifikált autó decemberben.
Hideg válasz a Volkswagentől
A Volkswagen röviden és tömören válaszolt a vádakra: „ez történik, ha elektromos offenzívát hirdetsz, és annyi új autót küldesz a kereskedésekbe, amennyit csak tudsz” – írták. Az electrive.com ehhez hozzáteszi, hogy a Volkswagen egyike a nagy gyártóknak, aki komolyan gondolja az elektromos átállást, ez pedig 2021-től fizetődhet ki.
Tény, hogy a Greenpeace vádjai már azért is érdekesen hangzanak, mert a Volkswagen nem tudta megugrani az Európai Unió szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó kvótáit.