Gyártók Cáfol a MÁV, jók lesznek a kocsik

Cáfol a MÁV, jók lesznek a kocsik

MTI | 2014.09.11 08:22

Cáfol a MÁV, jók lesznek a kocsik

A MÁV-Start Zrt. által Szolnokon kifejlesztett két darab IC+ kocsi prototípus a napokban megkapta a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól az utasforgalmi próbaüzemi engedélyt, a kocsik heteken belül belföldi forgalomban utasokat szállítanak - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel.

Hirdetés

A Népszabadság szerdai számában arról írt, hogy át kell tervezni a vasút új InterCity-kocsijait, mert nem akadálymentesek, így kerekesszékkel nem lehetne használni a kocsikat, és a MÁV elismerte a hibát. Az újság szerdai cikke szerint hibákat talált az uniós ellenőrzés a MÁV-Start Zrt. saját fejlesztésű Inter-City+ vasúti személykocsi-családjának két prototípusán.

A MÁV-Start közleményében hangsúlyozza, hogy a IC+ kocsik két darab prototípusának tesztsorozata több hónapos folyamat volt, amely keretében a járműveknek az Európai Unió által alkalmazott TSI rendszer követelményeinek kellett eleget tenniük, a magyar IC+ kocsik Ausztriában és Svájcban tettek tanúbizonyságot arról, hogy megfelelnek a szigorú előírásoknak.

A járműcsalád nemzetközi forgalmú közlekedéséhez még néhány feltételnek meg kell felelni, mivel az arra vonatkozó előírások minimálisan eltérnek, a kocsik várhatóan hamarosan teljesítik ezen előírásokat - írja közleményében a MÁV-Start hangsúlyozva, hogy a prototípus jármű kifejlesztésénél eredendően sem volt cél speciális prototípus kocsik - köztük étkező, akadálymentesített - készítése, a sorozatgyártáskor kell felkészülni a majdani megrendelői igényeknek, ilyen lehet például egy mozgáskorlátozottak utazását segítendő kerekesszékes felszállásra alkalmas, emelőszerkezettel ellátott, kerekesszékesek által használható mosdóval kialakított verzió.

A vasúttársaság a lépcsőkialakítást a sorozatgyártás megkezdéséig korrigálja, a mérnökök már dolgoznak ezen. A Népszabadság cikkében szereplő feltételezéssel szemben nem kell megismételni a kocsik teljes szilárdsági vizsgálatát, valamint biztosan nem kell üléseket kicserélni, hiszen azok is megfelelnek az előírásoknak - írja közleményében a MÁV-Start.

Az IC+ innovációs fejlesztési projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amelyhez 460 millió forint európai uniós támogatást nyert el a vasúttársaság; az uniós támogatással kapcsolatos projekt fázis már lezárult, jelenleg az elszámolás zajlik. A projektköltség tartalmazza a tervezési költségeket, a két prototípus legyártását és az ehhez szükséges eszközöket, szerszámokat, infrastrukturális beruházásokat is - közölte a MÁV-Start Zrt.

Kiemelt Partnereink