Gyártók Borzasztó féléve volt a cseh autóiparnak

Borzasztó féléve volt a cseh autóiparnak

MTI | 2020.07.06 06:19

Borzasztó féléve volt a cseh autóiparnak

Fotó: Skoda Storyboard

Visszaesett a koronavírus-járvány miatt az új személyautók eladása az első fél évben Csehországban. Június végéig 95.029 személykocsit adtak el, ami 26 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi év első hat hónapjában. A legnépszerűbb márka a Škoda volt, de a cseh autógyártó sem zárt valami fényes félévet a koronavírus-járványnak köszönhetően.

Hirdetés

Csehországban 2020 első felében a legtöbb gépkocsit a Škoda adta el, szám szerint a 36.551 darabot. Ez 17 százalékkal kevesebb, mint a tavaly ilyenkor. A Hyundai értékesítése hét százalékkal 7999 darabra esett vissza, míg a Volkswagenek eladása 29 százalékkal 7665 darabra csökkent. A negyedik helyen a Dacia (4722), az ötödiken a Toyota (4180) áll, természetesen mindkét márkánál csökkenést mutattak ki.

A legkeresettebb modell a Škoda Octavia volt, amelyből 10.410 darab kell el. A következő négy helyen is Škoda modellek állnak, a Fabia, a Scala, a Karoq és a Kamiq.

Az eladott személyautók között 35 százalékot tettek ki a családi SUV modellek, a második helyen 17 százalékkal a kiskocsik, míg a harmadikon 16,6 százalékkal az alsó közép kategória végzett.

Az elektromos autók legalább fogynak

Az eladott kocsik 66,9 százaléka benzines, 28,2 százaléka dízel üzemű volt. Az elektromos autókból 1028 darabot adtak el, a tavalyi első félévi mennyiség háromszorosát, így jelentősen nőtt a szegmens részesedése Csehországban.

A tehergépkocsik eladása 47 százalékkal 3188 darabra esett vissza.

Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, Csehországban az első öt hónapban 399.861 személygépkocsit gyártottak, 35,7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

Kiemelt Partnereink