Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bombabiztossá teszi chipellátását a Volkswagen
A Volkswagen immáron tíz félvezetőgyártótól szerzi be közvetlen módon azokat a chipeket, melyek termelése a belátható időn belül nem lesz képes kielégíteni minden globálisan jelentkező igényt.
A német autógyártó óriás közvetlen chipszállító partnerei között van a holland NXP Semiconductors, a német Infineon Technologies és a japán Renesas Electronics.
Karsten Schnake, a VW egy 2022-ben chipbeszerzésre felállított csapatának vezetője elmondta, hogy az autógyártó tavaly október óta kezdett közvetlenül a chipgyártókkal beszállítói szerződéseket kötni. Korábban a VW csak az egyéb beszállítóin, pontosabban az azok által készített komponenseken keresztül jutott hozzá a félvezetőkhöz, anélkül, hogy közvetlen kapcsolatban állt volna azok gyártóival.
A 2021 elején jelentkezett chiphiány más autógyártókat is ráébresztett arra, hogy változtatniuk kell a félvezetőkhöz való hozzájutás módján. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a Stellantis nemrég a Foxconnal egy közös chipgyár felépítéséről egyezett meg.
Már chipeket is fejlesztenek a gyártók
A beszerzés átalakításán kívül az autógyártók a félvezetők fejlesztésébe is egyre inkább bevonják magukat, lehetővé téve, hogy a még több félvezetőt követelő elektrifikáció és digitalizáció közepette a saját igényeiknek megfelelő termékekhez jussanak. A VW például még tavaly nyáron állapodott meg az STMicroelectronics-szal egy új félvezető közös fejlesztéséről.
A felhasznált chipek sokféleségének csökkentése szintén javíthat az ellátásbiztonságon. Éppen ezért ezzel a megoldással a VW is él Schnake elmondása szerint.
A német OEM ugyan nem szerez be közvetlen módon chipeket a TSMC-től, a világ legnagyobb szerződéses félvezetőgyártójától, azonban annak képviselőivel rendszeresen egyeztet az igényeiről – osztotta meg Schnake a Reuters által idézett felszólalásában.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!