Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Biodízel V8 erőforrást fejlesztett a Scania
A svéd járműgyártó újabb környezettudatos taggal bővítette Euro 6 motorcsaládját: a 16 literes, 580 lóerős V8 motor már 100 százalékos biodízel-üzeműként (EN 14214) is rendelhető az R-szériás tehergépkocsikba. Ezzel az új motorral öttagúra bővült a Scania biodízel motorjainak családja, amelyek 320 és 580 lóerő közötti teljesítményre képesek.
A motor már 1000-es percenkénti fordulatszámtól 2950 Nm nyomatékot ad le. A Scania V8 motorok sajátossága a robosztus felépítés, amihez kiemelkedő teljesítmény, tartósság és használtpiaci érték társul.
16 literes 580 lóerős Euro 6 V8 Scania motor, EGR és SCR rendszerrel |
– A Scania az egyetlen gyártó, aki az Euro 6 normának megfelelő öt biodízel motort fejlesztett ki. Bármilyen ügyféligénynek megfelelő biodízel motort tudunk biztosítani, függetlenül a tehergépjármű felhasználási területétől. Az a tény, hogy ügyfeleink számára a nagyobb teljesítményt igénylő feladatok ellátására alkalmas V8 motort már biodízel változatban is tudjuk kínálni, egyértelműen bebizonyítja, hogy a Scania moduláris rendszere mennyire előnyös az üzemeltetők számára, miközben szem előtt tartjuk a környezetvédelem kérdéskörét – fogalmazott Joel Granath, a Scania tehergépkocsik gyártásáért felelős alelnöke.
A kipufogógázok utókezelése SCR és EGR rendszerek alkalmazásával valósul meg. A Scania saját számításai szerint a motor maximum 8 százalékot veszít erejéből, ha 100 százalékosan biodízellel működik. Ugyanakkor az üzemanyag-fogyasztás kis mértékű növekedésére kell számítani, beleértve az SCR rendszer által használt AdBlue adalékanyagot.
– A motor erejének csökkenését ellensúlyozza az a tény, hogy kevés ilyen teljesítményű motor létezik jelenleg a piacon, még ha csak a normál dízelüzemű erőforrások között nézünk is szét. Ezzel párhuzamosan megjelenik a környezettudatosság és a fenntartható közlekedés. Ennek mértéke a bioüzemanyag típusától, annak előállításától függ, hiszen vannak olyan fajták, amelyek használatával a szén-dioxid kibocsátásának akár 80 százalékos csökkenése érhető el. Amennyiben egyéb ösztönzők is rendelkezésre állnak, például kedvezőbb adózás, akkor a biodízel motorok kétségtelenül vonzó alternatívát jelentenek ügyfeleinknek – tette hozzá az alelnök.
Scania DC16 102 580 Euro 6 motordiagram |
A biodízel motorok üzemeltetése nagyon egyszerű, a sofőröknek a tankoláson kívül nincs egyéb teendőjük velük. Amennyiben a biodízel elérhetősége az adott területen vagy régióban korlátozott, bármilyen arányban tölthetnek a tankba normál dízelüzemanyagot. Ráadásul a Scania normál dízelüzemű Euro 6 motorjai is alkalmasak maximum 10 százalékos keverékben biodízellel működni, átalakítás nélkül.