Gyártók Beszántja Jeep-gyártó vegyesvállalatát a Stellantis

Beszántja Jeep-gyártó vegyesvállalatát a Stellantis

autopro.hu/V.M. | 2022.07.20 07:22

Beszántja Jeep-gyártó vegyesvállalatát a Stellantis

A kép csak illusztráció | Fotó: Facebook/Fiat Chrysler Automobiles

A Stellantis és a Guangzhou Automobile Group (GAC) felszámolják a több éve veszteséges Jeep-gyártó kínai vegyesvállalatukat. Mindössze fél évvel ezelőtt az európai konszern még az elkötelezettsége megerősítését tervezte a részesedése növelésén keresztül.

Hirdetés

A mostani döntés viszonylag hamar jött hátraarcot jelent januárhoz képest, mikor a Stellantis jelezte, hogy 50-ről 75-re készül emelni részesedését.

A Stellantis egyik szóvivője most azt közölte, hogy a vállalat és partnere a megfelelő döntésnek a közös cég megszüntetését találták. Hozzátette, hogy továbbra is fenntarthatják jelenlétüket Kínában a kereskedőhálózatukon keresztül.

Megváltozott stratégia

Ahogy azt a korábbi részesedésnövelési tervek mutatják, a Stellantis egykor hosszú távon számolt a vegyesvállalattal, és szerepet szánt annak a kínai jelenléte kiterjesztésében. A Stellantis piaci részesedése a világ legnagyobb autópiacán jelenleg az egy százalékot sem éri el, miután elődjei, a francia PSA és az olasz-amerikai FCA közül egyik sem tudta ott sikeresen megvetni a lábát.

A vegyesvállalat felszámolásának hátterében a Stellantis márciusban bemutatott 2030-as stratégiája van. Aszerint a Stellantis egy eszközszegény üzleti modellt alakítana ki Kínában annak érdekében, hogy csökkentse a geopolitikai feszültségek jelentette kockázatot. Ennek keretében az eladások növelését inkább importált, mint helyben gyártott járművekre támaszkodva kívánja megvalósítani.

2030-ra a cél, hogy a kínai eladásokból a teljes bevételek 7 százaléka, 20 milliárd euró származzon. Ezzel szemben 2021-ben a kínai, az indiai és a teljes ázsiai és csendes-óceáni régió piacai csupán 3,9 milliárd euró bevételt generáltak.

Egyik gyár a másik után

A Stellantis kínai vegyesvállalatai az elmúlt hónapokban több üzemüket is bezárták. A GAC és a Stellantis vállalata, melynek eladásai megfeleződtek tavaly, márciusban zárta be egyik gyárát, míg a Dongfenggel közös vállalat nemrég kettő egységét állította le véglegesen a kihasználatlan kapacitások miatt.

A Stellantis-szal ellentétben más nyugati autógyártók, mint a Volkswagen vagy a BMW az utóbbi időben növelték tulajdonrészüket a kínai cégeikben, miután a kínai kormány engedélyezte, hogy a külföldi OEM-ek akár többségi tulajdonosai legyenek a helyi vegyesvállalataiknak – írta meg a Reuters.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink