Gyártók Berobbant az elektromos átállás a Volkswagennél

Berobbant az elektromos átállás a Volkswagennél

autopro.hu/P.B. | 2023.01.12 14:18

Berobbant az elektromos átállás a Volkswagennél

Fotó: Volkswagen US Media Site

Annak ellenére, hogy 2022-ben kevesebb autót adtak el Volkswagen márkával, mint 2021-ben, az elektromos modellek számát növelni tudta a cég. Várhatóan idén sem lesz gondja az eladásokkal a Volkswagennek, már most rengeteg autót rendeltek meg a vásárlóik 2023-ra.

Hirdetés

2022-ben mintegy 330 ezer tisztán elektromos autót értékesített a Volkswagen, ez 23,6 százalékos emelkedés a 2021-es adatokhoz képest. Az e-autók terén elért növekedést úgy tudta összehozni a Volkswagen, hogy összességében 6,8 százalékkal kevesebb autót adott el tavaly az eggyel korábbi évhez képest: összesen 4,56 millió Volkswagent adtak el 2022-ben, ebből volt 330 ezer tisztán elektromos.

Minden bizonnyal 2023-ban sem lesznek eladási gondjai a márkának: a Volkswagen közleménye szerint 2023-ra csak Európában már mintegy 640 ezer autót rendeltek meg a vásárlók előre, ez a kereslet 18 százalékkal nagyobb az egy évvel ezelőttinél.

Imelda Labbé, a Volkswagen igazgatóságának eladásokért és marketingért felelős tagja úgy értékelte a számokat, hogy a Volkswagen elektrifikációs stratégiája sikeres, és a nehéz körülmények (folyamatosan fennálló ellátási gondok) ellenére jól teljesített a cég. A tervek szerint 2026-ra minden szegmensben fog kínálni tisztán elektromos autót a Volkswagen.

Mindent visz az ID.4

A Volkswagen Csoporton belül a VW ID.4 bizonyult a legnépszerűbb elektromos autónak. A modellből globálisan 170 ezret szállítottak ki 2022-ben, Svédországban ez volt a legnépszerűbb e-autó, míg Kínában az ID.3, ID.4 és az ID.6 modellekből együttesen 143.100 talált gazdára, ami 102 százalékos javulás 2021-hez képest. Észak-Amerikában a 22.700 eladott ID.4 is jó eredménynek és 27,7 százalékos emelkedésnek számít.

Az első MEB-platformra épülő Volkswagen, az ID.3 bemutatása óta 580 ezer MEB-es elektromos autót adott el a VW. Az ID-család legújabb tagját, a Passat elektromos utódját, az ID.7-et a napokban, a CES kiállításon mutatta be a Volkswagen.

Érdekesség, hogy a márka eladásainak 45 százalékát SUV-k tették ki, az USA piacán pedig ez az arány a 80 százalékot is eléri.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink