Gyártók Benzines autók egész sorától búcsúzhatunk idén

Benzines autók egész sorától búcsúzhatunk idén

autopro.hu/Sz.P. | 2023.11.18 12:21

Benzines autók egész sorától búcsúzhatunk idén

Fotó: Volkswagen US Media Site

Az elektromos átállás természetesen sokféle új elektromos modellt hoz a vásárlóknak, ám ennek ára van - az autógyártók számos benzines modellsorozatot megszüntetnek. Aki még Audi TT-t, Volkswagen Arteont vagy Ford Fiestát szeretne, annak gyorsnak kell lennie.

Hirdetés

A belső égésű motor kihalófélben van Európában. A legtöbb autógyártó fokozatosan, egyre gyorsuló ütemben selejtezi az összes benzines- és dízelautóját, hogy helyet adjon az új elektromos változatoknak. Az olyan prémium márkák, mint az Audi és a Mercedes 2023 végére számos jármű gyártását megszüntetik. De egy klasszikus kisautó és egy koreai gyártó egykori csúcsmodellje is megy a süllyesztőbe. Némelyiknek már leállt a gyártása, de a kereskedők gyakran még rendelkeznek maradék készlettel.

Audi R8 és TT: kész, vége

Az Audi hosszú életű szupersportkocsija a gyártása végére ér. A GT RWD modell bejelentésével 16 év és két generáció után hivatalosan is megszűnik az R8 gyártása. A pletykák szerint az Audi már dolgozik egy elektromos hiperautón, amely leválthatná az R8-ast - de erre még biztosan nem kerül sor néhány évig.

Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, az Audi TT 25 év után búcsúzik a piactól. Az ikonikus sportkocsi két és fél évtizedig élt, mielőtt az autógyártó úgy döntött, hogy megszünteti a modellsorozatot. Az utolsó modell az RS Coupé iconic edition.

A Ferrari is búcsút int egy fontos modellnek

A Ferrari Portofino M-et 2024-ben a Roma váltja fel. A Roma Spider erősebb 3,9 literes V8-as motorral rendelkezik, és a Portofino keménytetőjével szemben hagyományos szövettetőt kínál, amitől könnyebb lesz az autó.

Ford Fiesta sem lesz többé

Még mindig nehéz elhinni, de a Ford az idén megszüntette a Fiesta gyártását. A gyártó azt tervezi, hogy a megüresedett helyet a Fiesta tisztán elektromos utódjával tölti be. A Ford számára azonban rosszul állnak a dolgok Németországban és Európában. A Saarlouis-i üzemük bezárja kapuit, és egyelőre nem találnak befektetőt a gyár 2025 utáni életére.

Kia Stinger: célegyenesben a búcsú

Bár voltak olyan pletykák, hogy a Kia Stingert már 2023 előtt megszüntetik, a szedán még egy rövid ideig a kínálatban marad, mielőtt 2024-ben véget ér a gyártása. A Stinger búcsúztatására a Kia bemutatott egy példányt Moonscape matt fényezéssel és új, 19 colos kerekekkel, amelyből világszerte mindössze 1000 darabot terveznek.

A Mercedes eltemeti több kabrióját is

A Mercedes elég drasztikusan leépíti a modellpalettáját. A C-osztály Cabriolet is a „selejtek” közé tartozik. A menetrend nem teljesen egyértelmű, de a hírek szerint valamikor 2023 és 2024 táján szüntetik meg a jármű gyártását.

Nem csak a Cabriolet szűnik meg, a gyártó a C-osztály Coupé végét is tervezi, így belátható időn belül csak a limuzin és a kombi marad a kínálatban. Közvetett utódként azonban jön egy CLE.

A Mercedes termékpaletta folyamatos egyszerűsítésének újabb áldozata a CLS. A Shooting Brake már kikerült a programból, most pedig a teljes modellsorozat eltűnik, hiszen augusztusban hivatalosan is megszűnik a gyártás.

Sőt, az E-osztály Cabriolet is nyugdíjba vonul. A kabrió gyártása a C-osztályéval megegyező menetrend szerint valamikor az idei és a jövő év között ér véget.

A C-osztályhoz hasonlóan a Mercedes az E-osztály Coupé gyártását is még 2024 előtt megszünteti. Mivel ezt a két modellt már nem fogják gyártani, a frissített példány - akármikor is kerül piacra - lesz az egyetlen igazi kupé a kínálatban, a sok négyajtós „kupé” és a tervezett CLE széria mellett.

A BMW 6 Gran Turismo is búcsúzik

A BMW egyre elektromosabb jövőjében már a 6-os sorozat csúcsmodelljének sincs helye, a „Bimmer Today” blog szerint nem terveznek utódot a helyére. Az ötös GT-hez hasonlóan a hatos sorozat XL változata egyszerűen nem talált elég vevőre világszerte, főleg úgy, hogy a BMW maga is elég sok alternatívát kínál a GT helyett az SUV-kkal.

A Renault már elektromos autót is töröl a kínálatból

Európa egykor legnépszerűbb elektromos autója is búcsúzik. A kis villanyautó a kedvező árának köszönhetően volt az egyik legkelendőbb, de a platform mára elavult. A Zoe-nak ugyan nincs közvetlen utódja, de a jön a Renault 5 E-Tech ami a retro dizájnt a legújabb akkumulátor-technológiával ötvözi.

Sorra kaszálja el hagyományos hajtású autóit a VW

Az Arteon már biztosan búcsúzik 2024-ben, hamarosan követi az Arteon Shooting Brake luxuskombi is. A Volkswagennek spórolnia kell, hogy az elektromos átállás sikerüljön - és nem az Arteon lesz az egyetlen távozó modell. Aki nagy, benzines kombit szeretne a VW-től, annak már csak a Passat maradt. Ehelyett a VW mindent az elektromos hajtásra tesz fel, például az új ID.7 Tourerrel.

Sőt, a legkisebb VW is érintett. A gyártás 2023 negyedik negyedévében ér véget, és az utolsó Up változat is eltűnik az elektromos változattal együtt. Utód nem jön, és valószínűleg már nem is lenne jövedelmező a VW számára a hatalmas kínai konkurencia miatt - írja a Focus.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink