Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18A JLR a mérnökei képzésén és kutatásokon is dolgozik a Műegyetemmel
2024.05.15 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatták az új Focust
Az új Focusban számos vezetősegítő technológia működik, amelyek egyszerűbbé teszik az autózást a lassan araszoló forgalomban, jobb látási viszonyokat teremtenek éjszaka, egyetlen gombnyomásra leparkolják az autót, és segítenek elkerülni a baleseteket.
A független hátsó futómű-rendszerben először jelenik meg a folyamatos lengéscsillapító vezérlés, ami 2 ezredmásodpercenként ellenőrzi a futómű, a karosszéria, a kormánymű és a fékrendszer adatait, és a lengéscsillapítást ehhez igazítva kiváló rugózási komfortot biztosít. A rendszer a kátyúkat is felismeri, így az utasok kevesebb rázkódást éreznek majd a rossz minőségű utakon.
A vásárlók a következő motorváltozatok közül választhatnak:
- 1,5 literes EcoBoost benzinmotor 150 és 182 lóerős teljesítménnyel, 5,3 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 121 g/km CO₂-kibocsátással
- 1,5 literes EcoBlue dízelmotor 95 és 120 lóerős teljesítménnyel, 3,5 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 92 g/km CO₂-kibocsátással
- 2,0 literes EcoBlue dízelmotor 150 lóerős teljesítménnyel, 4,4 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 114 g/km CO₂-kibocsátással
Az erőforrásokhoz a simán és finoman működő, hatfokozatú manuális sebességváltókon kívül egy új, nyolcfokozatú automata is kapcsolódhat, amely a különböző vezetési stílusokhoz alkalmazkodva a lehető legrövidebb idő alatt és a lehető legsimábban vált a fokozatok között.
Az elöl haladó járművek mögött kényelmes követési távolságot tartó adaptív sebességtartó automatika a következő funkciókkal egészült ki: a Stop&Go rendszer akár állóra is fékezi az autót a feltorlódott, lassan araszoló forgalomban, majd automatikusan újra mozgásba hozza, ha a megállás időtartama kevesebb volt, mint 3 másodperc. Ha a jármű ennél hosszabb időn át kényszerült egy helyben állni, a vezető megnyomhat egy gombot a kormánykeréken, vagy finoman ráléphet a gázpedálra, hogy indulási parancsot adjon a Focusnak. A sebességkorlátozásra figyelmeztető rendszer a mindenkori sebességkorlátozásoknak megfelelően szabályozza az autó tempóját, amihez nemcsak a fedélzeti navigáció tájékoztatásait veszi figyelembe, hanem az út mentén elhelyezett jelzőtáblák információit is. A sávközép technológia pedig hosszú utakon csökkenti a vezető terhelését, segítve, hogy a forgalmi sáv közepén tartsa az autót
A Fordokban elsőként alkalmazott prediktív kanyarfény és jelzőtábla-felismerő világítás funkciókkal kiegészített adaptív fényszórórendszer előre, még a kanyar, kereszteződés vagy körforgalom előtt beállítja a fénycsóva megfelelő szögét és terítését. A rendszer egy előre tekintő kamera segítségével 65 méteres távolságig figyeli az autó előtti útszakaszt, felismerve a közelgő körforgalmat, valamint az ’elsőbbségadás kötelező’ és ’stop’ táblákat.
A modell vakításmentes távfényt is kínál, ami megakadályozza a szembejövők véletlen elvakítását, miközben segít, hogy az autós minél nagyobb útszakaszt lásson át éjszaka. A Focus az első európai Ford-modell, amelyben megjelenik a Head-up display (HUD), ami a vezető látóterébe vetíti ki a legfontosabb járműinformációkat.
Az aktív parkolóasszisztens automata sebességváltó esetén önállóan kapcsolja az előre- és hátrameneti sebességfokozatokat, kezeli a gázt és a féket, és önállóan kormányoz, vagyis teljesen automatikusan elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást.
A Focus vezetőjének számos további technológia áll még rendelkezésére, amelyek segítenek megelőzni a baleseteket: ilyen például a gyalogos- és kerékpáros-észleléssel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer, a kikerülő kormányzási asszisztens, a keresztirányú forgalomfigyelővel kiegészített holttérfigyelő rendszer, a széles látószögű tolatókamera, rossz irányra figyelmeztető rendszer és az ütközés utáni fékezés.