Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatta legújabb modelljét a Kia
A Kia a kínai Chengdu Autószalonon bemutatta új EV5 elektromos modellje szériaváltozatának dizájnját. Az elektromos SUV-t a kínai premier után világszerte forgalmazni fogják, de még most sem árultak el róla minden részletet.
A rendkívüli sikereknek örvendő EV6, és a nemrégiben bemutatott EV9 után az EV5 a harmadik olyan modell a Kiától, ami a Hyundai E-GMP platformjára épül. A kompakt SUV 800 voltos, tisztán elektromos jármű lesz. A dizájn már ismert, de a hajtásról nem sokat árult el a Kia.
Az EV5 esetében a technológia részletek csak az októberi Kia EV Day-en derülnek ki. A Chengdu-i szakkiállításon tehát a dizájnon van a hangsúly, amely nem nagyon tér el a márciusban bemutatott koncepciótól. A szériamodell elvileg hű marad a vonalhoz, az EV5 sok tekintetben egy kis EV9-es – a részletekben azonban hozza a maga elemeit, például az első fényszórók vagy a hátsó lámpák kialakításában. Az alapfelépítést és az arányokat viszont a Kia legnagyobb elektromos SUV-jából vették át: az eleje nagyon meredek, a dizájn meglehetősen szögletes, valamint a D-oszlopnál emelkedő vonal és a meredek hátsó ablak is ismerős az EV9-ből. A Kia szerint az EV5 minden funkcióját úgy tervezték, hogy „a modern családok számára szükséges rugalmasságot biztosítsa, és fokozza vezetési élményüket”.
A színeket ismerjük, a méreteket nem
Érdekesség, hogy a Kia a sajtóközleményében felsorolja mind a kilenc elérhető fényezést az EV5-tel kapcsolatban, de az autó pontos méreteit még csak nem is említik. A modelljelölésben szereplő szám szerint valamivel rövidebbnek kell lennie, mint a 4,68 méter hosszú EV6.
A belső kialakításnál a Kia saját kutatására támaszkodott, amely szerint „Az ezredfordulós háztartások elektromos SUV-jaik belsejét nemcsak biztonságos és kényelmes helynek tekintik, amikor A-ból B-be utaznak, hanem egy további szobaként gondolnak rá, amelyben életüket tölthetik” – olvasható a sajtóközleményben. Ezért az EV9-hez hasonlóan nem klasszikus autóbelsőt terveztek, hanem tágas belső teret.
Kínában lesz először elérhető
Az EV5-öt először 2023 második felében, a globális piacok kiszolgálása előtt Kínában mutatják be, és ott is gyártják majd, konkrétan a janchengi üzemben. Az árakat és a világ többi részén történő hozzávetőleges piaci bevezetést még nem említik.
Mint említettük, a műszaki adatokkal az októberi Kia EV Day-ig várni kell, akkor derül ki, mekkora hatótávolsággal és teljesítménnyel rendelkezik majd az autó.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!