Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatta első elektromos SUV-ját a Smart
A korábban a Daimler leányvállalataként működő, és a városi kisautóról ismert Smart már a Geely alá tartozik. A kínai tulajdonban lévő vállalat bővíti típuspalettáját, az első elektromos SUV-t pedig már be is mutatta a gyártó.
Az első Smart SUV neve elég jól utal arra, hogy egy új korszak kezdődik meg vele, ugyanis a modell a #1 nevet kapta. Az autó egyértelműen a 2021-ben bemutatott tanulmány, a Concept #1 szériagyártásra szánt verziója. Néhány változás azonban megfigyelhető az elektromos SUV koncepciója és premierváltozata között.
A Smart #1 4,27 méterével két centivel rövidebb a koncepciónál, igaz, a tengelytáv ugyanaz maradt (2,75 méter). A #1 a Geely SEA platformján alapul,és ennek egyik kisebb akkumulátor-változatát kapja a maga 66 kilowattórájával. A modell az elektromos Hyundai Kona és a Volkswagen ID.3 versenytársa lehet – előbbi ugyanekkora, az utóbbi nyolc kilowattórával nagyobb akkuval rendelkezik.
Komoly teljesítmény
A #1 hajtásáról egy 200 kilowattos villanymotor gondoskodik, a nyomaték 343 Newtonméter - ezzel a modell az előbb említett versenytársait is megelőzi. A WLTP szabványa szerint 420 és 440 kilométer közötti távolság megtételére lesz képes a jármű egy töltéssel, de természetesen az időjárási viszonyoktól is függ az adat.
Az autó akár 22 kilowattos váltakozó árammal is tölthető, de a CCS-csatlakozón keresztül az egyenáramú töltési lehetőség is biztosított – a gyártó szerint kevesebb mint 30 perc alatt tízről 80 százalékra tölthető az autó.
Míg az akkumulátor kialakítása és az elektromos hajtás a Geely-től származik, a karosszériát a Mercedes tervezőcsapata, Gordon Wagener vezette. A lapos gördeszka-platformnak köszönhetően a #1 méretéhez képest megfelelő helykínálattal rendelkezik. A hátsó csomagtér 411 liter, igaz, ehhez az akár 13 centiméternyit is mozgatható hátsó ülést a lehető legjobban előre kell tolni, ami érezhetően korlátozza a lábteret. A leghátsó helyzetben 13 centivel több hely áll az utasok rendelkezésére, a csomagtartó térfogata azonban 273 literre csökken.
Finomított változat
A dizájn nagyrészt tehát ismerős lehet a 2021-ben bemutatott koncepcióból, de az olyan radikálisabb elemek, mint az ellentétes irányba nyíló ajtók és a lebegő középkonzol nem kerültek sorozatgyártásba – a középkonzol alján ugyan van nyitott rekesz, de a koncepciótól eltérően az első ülések közötti szilárd elem támasztja alá.
A Smart egyelőre nem közölt árakat, ahogyan dátumot sem az #1 várható kiszállításáról az ellátási bizonytalanságok miatt. Az autót a tervek szerint nyártól lehet rendelni – írja az electrive.com.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!