Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatta a VW az új Touareget
Mindössze pár héttel a világpremier után május 11-én Budapesten is bemutatkozott az új Volkswagen Touareg, így már négy tagúra bővült a VW SUV kínálata.
A piaci trendek azt jelzik, hogy jelentősen nőttek a szegmens értékesítési eredményei, 2010 óta hazánkban is 160 százalékkal gyarapodott az SUV értékesítések száma. 2017-ben már 42 111 szabadidő-autó talált hazánkban gazdára, ami az idei évben a várakozások szerint tovább nőhet. A Volkswagen SUV autócsaládjába további modellek is várhatók: 2019 tavaszán a T-Roc-nál kisebb méretű T-Cross, és 2020-tól lesz elérhető az I.D. CROZZ is, a márka első, teljesen elektromos SUV-je.
Az új Touareg a Volkswagen-csoport MLB (Modularen Längsbaukasten – hosszmotoros építési technika) platformjára épül, amit a felső-középkategóriánál nagyobb gépkocsik esetében alkalmaznak a hosszában beépíthető motorral és váltóval szerelt autóknál. A harmadik generációs modell az elődhöz képest 44 milliméterrel szélesebb (1 984 mm) és 77 milliméterrel hosszabb, ellenben 7 milliméterrel alacsonyabb lett (1 702 mm). Az új dimenziók természetesen befolyásolják az arányokat és a belső helykínálatot, az autó hosszának növekedésével például 697 literről 810 literesre nőtt a csomagtartó. A vegyes anyagfelhasználásnak köszönhetően, mellyel 48 százalék alumínium és 52 százalék magas minőségű acél elem került az új Touaregbe, elődjénél 106 kilóval könnyebbé vált.
A márka a modellt 3.0 literes, V6-os turbómotorokkal kínálja. Hazánkban májustól a 231 lóerős, V6-os dízel erőforrással rendelhető a modell, de idén júliustól a 3.0 literes, 231 lóerős TDI, szeptembertől pedig a 3.0 literes, 340 lóerős TSI is választható lesz. 2019 márciusában érkezik majd a kínálat csúcsát jelentő 4.0 literes, 421 lóerős dízelmotor.
Az új modellben mutatkozik be az elektromechanikus aktív oldalirányú billenés stabilizálás, ami a karosszéria mozgását figyelve, a futóműnél beavatkozva egyenlíti ki a túlzott billenést. (Ez az extra első ütemben csak Németországban lesz elérhető.) Másrészt megjelenik a kínálatban az opcionális összkerék-kormányzás, amivel – vezetési helyzettől függően – akár egyszerre kormányozhatjuk az összes kereket, jelentősen megkönnyítve ezzel a kocsi irányítását és kisebb sugarú fordulását.