Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Begurul Európába a megújult Mazda2
Ősszel érkezik meg az öreg kontinensre a japán gyártó kisautója.
Kényelmesebb és magabiztosabban manőverezhető elődeinél - ezt ígéri a gyártó az új Mazda2 modellről, amelynek bemutatkozó turnéja november elején kezdődik Európában, több nemzeti autószalonon is megjelenik majd az őszi/téli időszakban. Magyarországon 2015 februárjától lesz kapható.
Így fest kívülről |
Az új Mazda2 alig különbözik a 2014-es Genfi Autószalonon bemutatott Hazumi tanulmány autótól. Belső térkoncepciója hasonló a Mazda3-ban megismert részletekhez – a Head-up Display és a HMI-utasításrendszer is megtalálható benne. A beépített MZD Connect kapcsolódási rendszer segítségével az autóban utazók állandóan kapcsolatban maradhatnak a külvilággal. Az utastér főleg a sofőr számára lett tágasabb, de az utasokat is viszonylag nagy lábtér várja.
Ilyen látvány fogad odabent |
Négyféle motorral rendelhető az új Mazda2; új fejlesztés az alacsony sűrítési arányú, 1,5 literes 105 lóerős Skyactiv-D dízelmotor, a gyári adatok 3,4 liter/100 kilométer fogyasztást ígérnek. Az ugyancsak 1,5 literes Skíactiv-G benzinmotor három teljesítményszinten lesz elérhető 75-115 lóerő között, a fogyasztás gyári értéke 4,5-4,9 liter/100 kilométer között alakul. A motorokhoz öt- és hatsebességes kézi váltók, valamint egy hatsebességes automata váltó is csatlakozhat – ezek mindegyike új fejlesztés, könnyebb és kisebb változatai a más modellekben már megismert váltóknak.
Itt van az ősz, itt van hamarosan az új Mazda2 |
Az új Mazda2 aktív biztonsági berendezéseinek sorában megtalálható a megújult holttérfigyelő rendszer, amely folyamatosan ellenőrzi a holttérben lévő objektumokat, tolatás közben is. A passzív biztonsági rendszerekre is odafigyeltek a tervezők - nagyobb arányban alkalmaztak nagy és ultra nagy szilárdságú, ugyanakkor könnyű acélt, mint a Mazda2 elődjében.