Gyártók Az ukrán háború hoz dizájnváltást az Audinál

Az ukrán háború hoz dizájnváltást az Audinál

autopro.hu/V.M. | 2023.02.13 17:18

Az ukrán háború hoz dizájnváltást az Audinál

Audi Activesphere | Fotó: Audi MediaCenter

Az autómárkákra jellemző formavilág a modellgenerációkat követve folytonosan változik, a lágyabb vonalakat fokozatosan egyre élesebbek követik, vagy éppen fordítva. Az Audinál most pont a „lágyabb és barátságosabb” dizájn felé mozdulnak el – osztotta meg a prémium autómárka dizájnvezetője, aki a változás okát is elárulta.

Hirdetés

Az Audi a Sphere koncepciósorozattal megmutatta, hogy nagyjából hogyan is fognak kinézni következő generációs autói. A sorozat legutóbb bemutatott, egyben utolsó tagja az Activesphere volt, amire utalva Marc Lichte, az Audi dizájnvezetője nemrég a Top Gear magazinnak beszélt a négykarikás márka jövőbeli dizájnnyelvéről.

„Azt mondanám, hogy ez az autó nem agresszív, éppen ellenkezőleg. Nagyon lágy, nagyon barátságos… nincsenek élek a külső formatervben” – mondta Lichte, hozzátéve, hogy a következő generációs elektromos autóik „lágyabbak, barátságosabbak, kevésbé agresszívak” lesznek.

A váltás egyik okának az ukrajnai háborút nevezte meg. „Az okok egyike, hogy nem messze innen egy háború zajlik, ami mindenkire hatással van. Nem szeretem az agresszív dizájnt, hogy őszinte legyek. Annyi más lehetőség van. Ezért van, hogy a formatervezők általánosságban nem erre az agresszív dizájnra fókuszálnak.”

Jól jön az elektrifikáció

A Motor1.com által idézett interjú során Lichte továbbá elárulta, hogy a belső égésű motor elhagyása nagyobb szabadságot ad neki és csapatának, mivel nem kell többé a motorral és az ahhoz kapcsolódó méretes komponensekkel foglalkozniuk.

Az Audi 2026-tól érkező, teljesen új modelljei kizárólag tisztán elektromos hajtással lesznek kaphatóak a tervek szerint, 2033-ban pedig végleg leáll a belső égésű motoros Audik gyártása, esetleg Kína kivételével.

Lichte nemrég arról is beszélt, hogy az Audinál átállnak az autók „kívülről befelé” haladva tervezésére, vagyis az utasok igényeire koncentrálva a belsőtérrel fognak kezdeni, ellenben az eddig bevett gyakorlattal.

Az Audi Hungaria Zrt. a magyar gazdaság meghatározó szereplője, hazánk egyik legnagyobb vállalata. A maroknyi csapattal elindult motorgyártás mára a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött, ahol több mint 5 millió négyzetméteren 8000 motor készül naponta a Volkswagen konszern márkái számára. A győri üzemben 1998-ban indult az autógyártás, ma az Audi TT és Q3 modellek készülnek ott. A gyár 2001 óta saját műszaki fejlesztéssel is rendelkezik, továbbá 2005 óta Győrben működik Közép-Európa egyik legnagyobb szerszámgyára is, ahol szerszámok, gyártóberendezések készülnek az Audi szinte összes telephelye számára, valamint alkatrészek is a Volkswagen konszern egyes modelljeihez. A gyár 2013 óta az autógyártás teljes vertikumát lefedi.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink