Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17A szimuláció felhasználása a gyári layout tervezéséhez
2024.05.16 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az Opel is beszáll az olcsó e-autók versenyébe
Az Opel főnöke, Florian Huettl megerősítette a vállalat korábban bejelentett elektrifikációs terveit. A cégvezető szerint ráadásul 2023 volt az Opel legjobb éve az elmúlt húsz évben, és 2024-ben is egyértelmű felfelé ívelő pályán fog maradni a cég.
Az elektromos autók piacának megtorpanásától függetlenül Florian Huettl megerősítette, hogy a Stellantis alá tartozó német márka 2028-tól már nem kíván új, belső égésű motorral szerelt modelleket kiszállítani Európában.
„Semmi sem változott a tervünkben. Már 2025-től minden új Opel, amely Európában piacra kerül, tisztán elektromos lesz. Az ehhez szükséges modellek már régóta fejlesztés alatt állnak. Teljesen biztosak vagyunk abban, hogy ez a helyes út” – fogalmazott Huettl.
Jól megy az Opelnek
Az Opelnek valóban nincs oka panaszra: 2023-ban az Opel újautó-eladásai globális szinten 15 százalékkal, 670 ezer járműre nőttek. A Corsa eladásai 15 százalékkal nőttek Európában, amivel a hatodik helyet szerezte meg magának a Corsa az európai modellrangsorban, olyan autókat megelőzve, mint a VW Golf vagy a Škoda Oktavia előtt. 2023-ban az Opel tisztán elektromos autóinak eladása 22 százalékkal, mintegy 90 ezer darabra emelkedett.
Azonban voltak kudarcok is: 2023-ban a Crossland B-szegmensű crossover volt az egyik olyan modell, amelynek eladásai az összes márka közül a legnagyobb mértékben csökkentek Európában. Az Opel reagált erre: a Crossland név eltűnik a kínálatból, az év végén a kompakt Frontera váltja fel.
Jöhet az olcsó elektromos Opel?
Az Opel főnöke előrelépést lát abban is, hogy a márka kevésbé függjön az európai piactól. Az Opel hat év szünet után tavaly novemberben tért vissza az algériai piacra. Összességében az EU-n kívüli eladások 62 százalékkal, 101 ezerre nőttek 2023-ban.
A legnagyobb kihívás az Opel számára valószínűleg a kínai gyártókkal való verseny lesz, különösen a megfizethető elektromos autók terén. Az Opelnek van még tennivalója – ismeri el Huettl. Az Opel ugyanazt az árkategóriát célozza meg, mint a Volkswagen és a Renault.
„Elektromos autóinknak megfizethetőnek kell maradniuk ügyfeleink számára” – mondta Huettl, kiemelve: „célunk egy 25 ezer euró körüli áron kínált autó”.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!