Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az önvezetés felé kacsingat az új Citroën SUV
A márka bemutatta az új C5 Aircross SUV európai változatát, és ezzel folytatja a SUV-piacon indított nemzetközi offenzíváját.
A Citroën tovább folytatja a SUV szegmensben indított nemzetközi offenzíváját: az eddig több mint 70 000 példányban értékesített C3 Aircross, a Kínában bevezetett és immár 35 ezer példányban elkelt C5 Aircross és a Pekingi Autószalonon április végén leleplezett C4 Aircross után most útjára bocsátja a C5 Aircross európai forgalmazásra szánt változatát.
20 vezetéssegítő funkcióval – köztük az önvezető autó felé tett fontos lépésnek számító Highway Driver Assist rendszerrel – és 6 csatlakoztatási technológiával szerelték fel a modellt.
A márka új módon közelít a világpiaci összeladások közel egynegyedét kitevő, világszerte népszerű SUV-szegmenshez. A modell személyre szabásához összesen harmincféle külső kombináció áll rendelkezésre.
Az új C5 Aircross SUV európai forgalmazása 2018 végén kezdődik. A jármű Franciaországban, a Rennes-La Janais-i üzemben készül.
A progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés a márka futóművek gyártása terén szerzett szakértelméről tanúskodik. A hidraulikus ütközőelemeknek köszönhetően hatékonyabb az ütközések elnyelése, különösen amikor a gépjármű talajt fog. A jelenleg a C3 WRC-n használt újfajta hatékony felfüggesztés stabilitást és masszivitást kölcsönöz az autóknak.
Az új típusú felfüggesztési rendszer fejlesztése során a Citroën 20 szabadalmi bejelentést nyújtott be. A rendszer működési elve egyszerű. Míg egy hagyományos felfüggesztés egy lengéscsillapítóból, egy rugóból és egy mechanikus ütközőből áll, addig a Progressive Hydraulic Cushions rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően.
A tervezők a motorblokk hangszigetelésére is kiemelt figyelmet fordítottak. Motorválasztékában található Euro 6.2 motorok a mindennapos utakhoz, a hétvégi kirándulásokhoz és a hosszabb nyaralásokhoz egyaránt ideálisak. A nagyteljesítményű és hatékony erőforrásokhoz hatfokozatú kézi váltó vagy rendkívül hatékony és kényelmes EAT8 nyolcsebességes automata váltó társulhat.
2019 végére a C5 Aircross SUV lesz az első Plug-In Hybrid PHEV hajtásláncot alkalmazó Citroën gépjármű, mely radikálisan alacsony CO2-kibocsátással és ZEV üzemmódban 60 km-es hatótávval rendelkezik.