Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az európai piacra is berobbanna elektromos autómegosztó szolgáltatásával a VW
We Share almárkája alatt a Volkswagen széles körű, tisztán elektromos autómegosztó szolgáltatással (Carsharing) jelentkezik egyes nagyvárosokban. Az első járműflotta a német fővárosban, Berlinben kezdi meg működését, a szolgáltatás 2019 második negyedévi elindításakor eleinte 1500 e-Golf1 gépkocsiból áll majd, amelyeket a későbbiekben további 500 e-up! követ, 2020-tól pedig a flotta fokozatosan az új Volkswagen I.D. család első tagjaira áll át.
– Fiatal, nagyvárosi felhasználókat szeretnénk meghódítani az e-mobilitás számára. We Share járműmegosztó kínálatunkkal a berlinieket ’villanyozzuk fel’ elsőként – mondta el Jürgen Stackmann, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az értékesítés területért felelős tagja.
A We Share az új „Volkswagen We” ökoszisztéma első szolgáltatása, amely az autóval nem rendelkezőket kívánja megszólítani.
– Berlin jelentős népességével és nagy népsűrűségével ideális piac és a legnagyobb lehetőségeket rejti az autómegosztó szolgáltatások számára. Az itteniek közül már sokan kipróbálták a gépkocsik megosztásának gyakorlatát – s egyre többen lesznek – emelte ki Jürgen Stackmann.
A Volkswagen a We Share flotta kétezer gépkocsijával – mely a mindennapi forgalomban is jól látható – az e-mobilitás előnyeire is fel kívánja hívni a figyelmet.
– Célunk, hogy ’demokratizáljuk’ az elektromos mobilitást. A We Share 2020-tól új, tisztán elektromos hajtásrendszerű I.D. modelljeink piaci bevezetését is támogatja majd, jelentősen hozzájárulva a Volkswagen márka elektromos mobilitási offenzívájához – mondta Stackmann.
A We Share úgynevezett Free Floating Carsharing szolgáltatásként kezdi meg működését, oly sok elektromos járművet kínálva, hogy az ügyfelek szinte mindenkor találhassanak egyet a közelükben. Egy későbbi időpontban a We Share kisebb, az úgynevezett mikromobilitás területére készült járművekkel bővíti elektromos flottáját.
Philipp Reth, a Volkswagen UMI, Urban Mobility International leányvállalatának – amely a vállalaton belüli start-up cégként Berlinből irányítja az autómegosztás operatív tevékenységét – igazgatója szerint: Nagyon jók a vehicle-on-demand szolgáltatások kilátásai, Európában a legkonzervatívabb előrejelzések szerint is 15 százalékos növekedés várható éves szinten. Tovább kívánjuk fejleszteni a piacot, még szélesebb felhasználói kör számára téve elérhetővé e mobilitási formát.
A berlini indulást követően a We Share eleinte Németország további nagyvárosaiban, 2020-tól pedig a tervek szerint a legjelentősebb európai piacokon, illetve az Amerikai Egyesült Államok és Kanada bizonyos nagyvárosaiban is megjelenik. A középpontban a több mint egymillió lakosú nagyvárosok állnak.